کروبی خطاب به خامنه‌ای: فاقد شرط تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری هستید

​​​​​​​مهدی کروبی با انتشار نامه‌ای سرگشاده و خامنه‌ای رهبر رژیم ایران او را فاقد شرط تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری دانست.

مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز که از ١٠ سال پیش در حصر خانگی بسر می‌برد در این نامه گفته است که مدتهاست می‌خواست نامه‌ای به خامنه‌ای بنویسد اما روز شنبه با آشکار شدن رسوایی سپاه در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و کشتار ۱۷۶ مسافر و همچنین چندین روز پنهانکاری، این نامه را نگاشته است.

کروبی در این زمینه گفت: "مدتی است در حال تنظیم نامه‌ای مفصل و جامع به شما در ارتباط با وضعیت اسفبار کشور که نتیجه سوء‌مدیریت و دخالت‌ها بی‌جای جناب‌عالی در تمامی امور کشور است، هستم. اما امروز پس از سه روز انکار و فریب وقیحانه خبر شلیک موشک خودی و سرنگون شدن هواپیمای مسافربری و داغدار شدن خانواده‌هایی که عزیزان‌شان در آن پرواز بودند، آنهم پس از آنکه تشت رسوایی این موضوع توسط غربی‌ها از بام افتاده بود، تصمیم گرفتم در نامه‌ای کوتاه، نکته مهمی را به شما یادآور شوم."

کروبی در بخش دیگری از نامه خامنه‌ای را مسئول تام این رخداد اعلام کرده و گفت: "جناب‌عالی به عنوان فرمانده کل قوا مسئولیت مستقیم این امر را بر عهده دارید، بفرمایید آیا در صبحگاه چهارشنبه در جریان این فاجعه بودید؟ یا همانطور که رسانه‌های نزدیک به شما مدعی‌اند شما روز جمعه در جریان این موضوع قرار گرفته‌اید؟ اگر در جریان بودید و با علم به موضوع به مسئولان نظامی و امنیتی و تبلیغاتی اجازه فریب مردم را دادید پس بدا به حال شما که بدون شک هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را بر اساس قانون اساسی ندارید."

در پایان این رهبر اعتراضات ٨٨ خاطر نشان کرد "البته این رسوایی تنها موردی نیست که مسئولیت مستقیم آن به شما بر می‌گردد. فقدان رسیدگی دقیق به ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، تقلب در انتخابات و سرکوب خونین معترضین ٨٨، سرکوب معترضین ۹۶ و نهایتاً مردم به ستوه آمده در ماجرای افزایش قیمت بنزین در آبان ۹٨ و اگر آنطور که می‌گویند در جریان این فاجعه نبودید و پیگیر کشف حقیقت هم نشدید پس بفرمایید چه فرمانده کل قوایی هستید که آنان اینچنین شما و کشور را به بازی می‌گیرند؟ در این حالت هم مشخص است که فاقد شرط تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافى براى رهبرى هستید."

لازم به ذکر است مهدی کروبی به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از سال ٨٨ تاکنون در حصر خانگی به سر می‌برند.