کرونا جهان را تهدید می‌کند!

تعداد فوتی‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به یک‌هزار و ١١٢ نفر رسید. همه‌گیرشناسان سرشناس جهان هشدار داده‌اند که احتمالا کرونا بر ۶٠ درصد جمعیت جهان تأثیر خواهد گذاشت. سازمان بهداشت جهانی هشدار داد:"ویروس کرونا تهدیدی جدی برای جهان است."

تعداد فوتی‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به یک‌هزار و ١١٢ نفر رسید. همه‌گیرشناسان سرشناس جهان هشدار داده‌اند که احتمالا کرونا بر ۶٠ درصد جمعیت جهان تأثیر خواهد گذاشت. از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی هشدار داد:"ویروس کرونا تهدیدی جدی برای جهان است."

شمار مبتلایان به ویروس کرونا که در دسامبر ٢٠١٩ در شهر ١١ میلیون نفری ووهان در چین شناسایی شد به ۴٢ هزار نفر و ۶٧٠ تن در چین رسیده است. از این تعداد یک‌هزار و ١١٢ نفر در چین جان خود را از دست داده‌اند.

خارج از چین نیز یک بیمار در فلیپین و یک نفر در هونگ‌کونگ به سبب ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. کرونا در بیش از ٣٠ کشور جهان شیوع پیدا کرده و تعداد افرادی که در خارج از چین به این بیماری گرفتار شده‌اند به بیش از ۴٧٨ نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی: جهان با تهدیدی جدی مواجه است

تدروس آدهانوم گابریسیوس رئیس سازمان بهداشت جهانی در آغاز نشست دو روزه در ژنو اعلام کرد که بیش از ٩٩ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در چین ثبت شده و افزود:"این همزمان تهدیدی جدی برای سایر نقاط جهان است."

حدود ۴٠٠ محقق در نشستی که در ژنو برگزار شده بود شرکت نمودند و دو روز در رابطه با منشأ این ویروس و چگونگی نجات زندگی انسان از این بیماری با هم بحث و گفتگو کردند.

سازمان جهانی بهداشت خواهان کمک کشورها به یکدیگر در زمینه اطلاع‌رسانی است. این سازمان اعلام کرده است که برای پایان دادن به این ویروس نیازمند تقسیم عادلانه هستیم.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود:"اگر اکنون متحد شویم شانس واقعی برای متوقف کردن این ویروس داریم.

تغییر نام ویروس

از سوی دیگر نام ویروس کرونا که تاکنون با عنوان 2019-nCov اعلام شده بود به «کووید-١٩» Covid-19 تغییر نام یافت.

خطر بزرگی جهان را تهدید می‌کند

گاربریل لونگ پروفسور سرشناس اهل هنگ‌کنگ قبل از شرکت در کنفرانس ژنو در یادداشتی در روزنامه گاردین هشدار داده است که این ویروس احتمال دارد ۶٠ درصد ساکنان زمین (دو سوم جمعیت جهان) را مبتلا کند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از بهبودی یک دانش‌آموز چینی مبتلا به این ویروس در یکی از بیمارستان‌های روسیه است. به گفته پزشکان روسی نتایج آزمایش‌های این بیمار که در ٣١ ژانویه بستری شده بود حاکی از بهبود بیماری وی است. بر پایه‌ی آمار رسمی تنها یک حالت ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده است. همچنین یک مرد بریتانیایی مبتلا به ویروس کرونا به نام استیو ولش روز سه‌شنبه (١١ فوریه) گفته است که "به طور کامل درمان شده است". این فرد که همچنان در قرنطینه تحت مراقبت است در سفر به سنگاپور مبتلا شده بود.

در همین رابطه خبرهایی در رابطه با آزمایش دارویی تازه در لندن برای مهار ویروس کرونا بر روی موش‌ها در یک آزمایشگاه منتشر شده است.

تحقیقات برای یافتن دارویی که بتواند ویروس کرونا را متوقف و حتی درمان کند در چندین مرکز بین‌المللی پزشکی ادامه دارد.