کمک ٧٠٠ هزار یورویی حکومت آلمان به سازمان‌های بنیادگرای متعلق به اردوغان

مشخص شده است که سال گذشته کشور آلمان ۷۲۴ هزار یورو به سازمان اتحاد اسلامی ترک "DITIB" که نماینده‌ی رژیم اردوغان در آلمان است کمک مالی کرده است

مشخص شده است که سال گذشته کشور آلمان ۷۲۴ هزار یورو به سازمان اتحاد اسلامی ترک "DITIB" که نماینده‌ی رژیم اردوغان در آلمان است کمک مالی کرده است

 

سال گذشته علی‌رغم اینکه پرونده‌ای برای رئیس سازمان اتحاد اسلامی ترک در آلمان باز شد اما حکومت فدرال آلمان که آنگلا مرکل ریاست آنرا به عهده دارد هرگز ارتباط خود را با این سازمان ترکیه قطع نکرده است.

 

در گزارش دفاعی کشور آلمان که چند ماه پیش منتشر شد مشخص شد که سازمان اطلاعاتی آلمان این سازمان ترکی را زیر نظر دارد اما هم زمان حکومت آلمان به آنها همکاری مالی داده است.

 

این سازمان وابسته به اردوغان نزدیک به انجمن مسلمانان است که سعی دارد خود را نماینده‌ی همه‌ی مسلمانان آلمان معرفی کند. در طی یک سال ۹۱۴ هزار یورو به انجمن مسلمانان نیز پرداخت شده است.

 

همچنین اعلام شده است که مرکل برای سال ۲۰۱٨ نیز بودجه‌ی هنگفتی به این سازمان متعلق به اردوغان اختصاص داده است. وزارتخانه‌های حکومت فدرال اعلام کرده‌اند که از سال ۲۰۱۲ به بعد مبلغی حدود ۶ میلیون یورو به سازمان اتحاد اسلامی ترک پرداخت شده است.

 

سال ۲۰۱۷ زمانی که ارتباط بین حکومت ترکیه و آلمان خوب نبود مشخص شد که ملاهای این مسجدها در سخنان خود به نفع اردوغان سخن گفته و تلاش می‌کنند تا کودکان را به جاسوسی وادارند.

 

امسال نیز مشخص شد که با حمله‌ی ترکیه به عفرین همان طور که به مساجد در داخل ترکیه امر شده بود برای پیروزی سربازان ترک دعا شود به مساجد این سازمان نیز همین فرمان ابلاغ شده بود.