کنفرانس اوجالان در مجلس لردهای انگلیس برگزار شد

​​​​​​​مجلس لردهای انگلیس که عالی‌ترین ارگان پادشاهی متحده‌ی بریتانیای کبیر می‌باشد، در کنفرانسی به بررسی ایستارهای فکری رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان می‌پردازد

بنابر گفته‌ی برگزار کنندگان این نشست دولت ترک تلاش فراوانی نموده است تا از برگزاری کنفرانس ممانعت به عمل آورد. کنفرانس در مجلس لردها تحت عنوان "راه‌حل بحران خاورمیانه: ایستارهای فکری عبدالله اوجالان" برگزار می‌شود.

ماوریک گلاسمان از لردهای حزب کارگر کنفرانس را مدیریت خواهد کرد. کنفرانس با حمایت سندیکاهای که میلیون‌ها نفر عضو دارد و همچنین مکرز خلق کرد در بریتانیا برگزار می‌گردد.

 

در کنفرانس مجلس لردهای انگلیس هر کدام از الهام احمد رییس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک. هشیار اوزسوی مشاور رییس مشترک ه.د.پ، ربوار رشید رییس مشترک کنگره ملی کردستان به عنوان سخنران حضور دارند.

 

کنفرانس یک‌ روزه از ساعت ٩ قبل‌ ظهر امروز آغاز شد و تا ساعت ١٧ به وقت لندن ادامه داشت. ارجان آکبال و بسیمه باسار روئسای مشترک مجلس کردهای بریتانیا قبل از برگزاری کنفرانس بیانیه‌ای صادر کردند و خاطرنشان نمودند که این کنفرانس "نتایج تاریخی" را به همراه خواهد داشت. روئسای مشترک از سازمان‌ها و نیروهای بین‌المللی خواستند تا در پیرامون اندیشه‌های رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان گردهم آیند و در مبارزه برای آفرینش شیوه نوین زندگی اجتماعی جای گیرند.