کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانی در اروپا: قتلعام خلق کورد پذیرفتنی نیست

ک.ج.د.ک-اروپا در مقابل چشمان جهانیان به بمباران اردوگاهی دست می‌زنند که تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار دارد. قتلعام غیر نظامیان به هیچ شیوه‌ای پذیرفتنی نیست.

کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانی در اروپا در رابطه با حملات ارتش اشغالگر ترک به کمپ آوارگان شهید رستم جودی بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد: خلق مخمور بیش از ۹ ماه است که تحت محاصره حکومت اقلیم جنوب کوردستان قرار داشته و لازم است که سریعا از سوی نهادهای بین‌المللی حفاظت شود. به منظور ممانعت از قتل غیر نظامیان  توسط دولت ترک لازم است قوانین بین‌المللی در راستای حفظ آن اجرا شوند.

کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانی در اروپا خاطرنشان ساخت که در این برهه خطیر که تمامی جامعه انسانی روزهای دشواری را سپری کرده است دولت ترک، کوردها را هدف قرار داده است. ک.ج.د.ک-اروپا خاطرنشان ساخت که در زمانیکه تمامی جهانیان علیه ویروس کرونا به مبارزه پرداخته اند، دولت ترک به کمپ پناهندگان مخمور به حمله دست زده و سه زن کورد را در این کمپ و که از محل چرای گوسفندان بر می‌گشته‌اند مورد هدف قرار داده و به قتل رسانده است.

بیانیه می‌افزاید در این مقطع که سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی خواستار آتش بس شده‌اند، دولت اشغالگر ترک به این درخواست‌ها توجهی نکرده و دشمنی خود را با کورد ادامه می‌دهد.

ک.ج.د.ک-اروپا در ادامه می‌افزاید: کمپ پناهندگان مخمور با برخورداری از ۱۲ هزار نفر جمعیت، محل سکونت زنان، کودکان و افراد کهنسال بوده و تحت نظارت سازمان ملل متحد است. در مقابل چشمان جهانیان این کمپ بمباران شده و قتلعام غیر نظامیان به هیچ وجه مایه پذیرش نیست. ما ضمن اعتراض به حکومت اقلیم جنوب کوردستان، نیروهای بین‌المللی و سازمان ملل متحد که در مقابل این بمباران سکوت کرده و چشمان خود را بر آن بسته و هیچگونه موضعی را در مقابل آن نشان نمی‌دهند، از آنان می‌خواهیم که که در راستای حفاظت از این کمپ اقدامات لازم را به جای بیاورند.

خلق مخمور بیش از ۹ ماه است که تحت محاصره حکومت اقلیم جنوب کوردستان قرار گرفته‌اند. لازم است که سریعا از سوی نهادهای بین‌المللی مورد محافظت قرار گیرند. به منظور ممانعت از حملات دولت ترک به غیرنظامیان باید دستورات و قوانین بین‌المللی اجرایی شوند. این حملات در صورتیکه با موافقت و چراغ سبز حکومت اقلیم کوردستان و حکومت مرکزی عراق نبوده باشد، امکان پذیر نیست. به همین دلیل به حکومت اقلیم جنوب کوردستان و حکومت مرکزی بغداد هشدار داده می‌شود دست از این نوع برخوردها که سبب کشتار کوردها می‌شود بردارند.

همراه با تحریم حکومت اقلیم جنوب کوردستان، ویروس کرونا با حملات ناجوانمردانه دولت ترک، به نابودی غیر نظامیان کمر همت بسته است. از سازمان ملل متحد، نیروهای بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی تقاضا می‌شود که وارد عمل شوند. بار دیگر از حکومت جنوب کوردستان می‌خواهیم که با حملات نابودگرانه دولت ترک علیه خلق کورد همراه نشده و به محاصره و تحریم کمپ شهید رستم جودی خاتمه دهند. کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانی در اروپا از تمامی آحاد خلق کورد، دوستان و علاقمندان و نیروهای دمکراتیک می‌خواهد که علیه حملات دولت ترک موضع گرفته و حمایتهای وسیع خود را از آن نشان داده و اعتراضات خود را در هر جای ممکن نشان داده و حمایت خود را  از خلق مخمور نشان دهند.