کنگره ملی کردستان در مخالفت با تصمیم آمریکا نشستی ویژه برگزار می‌کند

​​​​​​​کنگره‌ی ملی کردستان-ک.ن.ک در مخالفت با تصمیم آمریکا در قبال جمیل باییک،مراد کاراییلان و دوران کالکان نشستی ویژه را با شرکت کلیه‌ی احزاب و سازمانهای کردستانی و شخصیتهای برجسته و روشنفکر و هنرمندان و اساتید دانشگاه انجام خواهد داد

ک.ن.ک در این مورد اعلام کرد، روز ۶/۱۱/۲۰۱۸ وزارت خارجه‌ی آمریکا برای دستگیری و یا آشکار کردن محل زندگی سه تن از مبارزان کرد جایزه‌ی نقدی تعیین کرد. این تصمیم آمریکا تصمیمی غیرقانونی و ناعادلانه است و به هیچ شیوه‌ای قابل قبول نیست. اقدام مذکور در مورد سه پیشاهنگ کرد در حقیقت هجوم به انقلاب کردستان و همه‌ی کردهاست.

 

ک.ن.ک به این مسئله اشاره کرد که "بر ضد این تصمیم نامشروع باید موضعی درست و کردستانی اتخاذ کنیم. به همین دلیل نشستی عالی را با عنوان 'واکنش ملی برای سه مبارز کردستان' با شرکت نمایندگان کلیه‌ی احزاب و سازمانهای کردستانی، شخصیتهای برجسته و روشنفکران، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه برگزار خواهیم کرد."

 

همچنین اعلام شده است که این گردهمایی ساعت ۱۰ و نیم صبح شنبه (۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ / ٢۴ آذر ١٣٩٧) در بروکسل برگزار خواهد شد. بسیار حائز اهمیت است که رسانه‌ها در این گردهمایی حضور داشته و اخبار آنرا منتشر کنند.