کودار:با اتحادملی، آرمان‌های مام‌جلال را برای کردستانی آزاد و دمکراتیک عملی خواهیم کرد

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان-کودار در بیانیه‌ای که به مناسبت درگذشت جلال طالبانی، دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان منتشر نموده، ضمن تسلیت درگذشت ایشان به خلق کرد، تأکید کرده است که آرمان‌های جلال طالبانی را با بنیاد نهادن جامعه‌ای آزاد و ...

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان-کودار در بیانیه‌ای که به مناسبت درگذشت جلال طالبانی، دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان منتشر نموده، ضمن تسلیت درگذشت ایشان به خلق کرد، تأکید کرده است که آرمان‌های جلال طالبانی را با بنیاد نهادن جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک عملی خواهند کرد

 

متن بیانیه کودار که در سایت رسمی آن منتشر شده بدین شرح است:

 

در عصری که خاورمیانه و کردستان به سمت دیزاینی نوین قدم برمی‌دارند، تأثیر شخصیت‌ها در اتحاد و انسجام درونی کردها بسیار حائز اهمیت است. بدون‌شک، وجود چنین شخصیت‌هایی باعث کم شدن اختلافات و توطئه‌هایی‌ست که میان جریان‌ها افکنده می‌شود. همزمان پشتیبانی بزرگی است برای مقابله با دشمنان. بدون‌شک یکی از شخصیت‌هایی که نقش بزرگی را در شناساندن مسئله کرد به جهانیان و نیز انسجام [سیاسی] در عراق داشت، مام جلال بوده است.

 

این شخصیت بزرگ هم در دوران پیشمرگه‌بودنش در کوهستان و هم در مبارزات مدنی‌اش به‌عنوان رهبر اتحادیه میهنی کردستان و رییس‌جمهور عراق، نقش مهمی را در توازن سیاسی به نفع کردها داشته است. مام جلال توانست عراق پس از صدام را از ورود به جنگی قومی محافظت نموده و همزمان نیز آثار سیاست‌هایش در انسجام مسئله کرد، مخصوصاً در باکور کردستان محرز و نمایان است. بدون‌شک، فقدان مام جلال، خلأ سیاسی بزرگی را در شررایطی که خاورمیانه در آن به‌سر می‌برد بوجود خواهد آورد.

 

به‌همین مناسبت کا به‌مثابه جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان- کودار، این ضایعه را به خانواده ایشان، هیرو ابراهیم احمد، اتحادیه میهنی کردستان و نیز خلق کرد تسلیت عرض نموده و تأکید می‌نماییم که آرمان‌های جلال طالبانی را با بنیان نهادن جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک ادامه خواهیم داد تا از این طریق بتوانیم در راستای اتحاد و صلح قدم برداریم.

 

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان-کودار

۱۱ مهرماه ۱۳۹۶

۳ اکتبر ۲۰۱۷