کودار: نگاه تبعیض‌آمیز و غیر خودی جانکاه‌تر از حوادث طبیعی!

​​​​​​​... با نگاهی کوتاه و گذرا به وضعیت مناطق ترکمن صحرا خواهیم دید که خلق شریف و آزادیخواه ترکمن هم در طول دوران حاکمیت پهلوی و هم در دوران حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی همیشه با تبعیض نژادی و زبانی و مذهبی و ظلم مضاعف مواجه بوده‌اند...

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان- در بیانیه‌ای کتبی ضمن ابراز همدردی با خلق ترکمن صحرا، سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم جمهوری اسلامی علیه خلق‌های ساکن در ایران را محکوم نموده است. کودار از خلق کرد خواست تا به یاری خلق ترکمن ‌صحرا بشتابند

 

متن بیانیه کودار به این شرح است:

"پس از گذشت چند روز از حادثه‌ی استان گلستان و منطقه‌ی ترکمن صحرا و کشته و زخمی چندین نفر از خلق ترکمن و خسارت فراوان به بار آمده ناشی از سیل و بارندگی، متاسفانه هنوز هیچ اقدامی از سوی حاکمیت تمامیت‌خواه و ظالم جمهوری اسلامی برای کمک و امداد‌رسانی به مردم سیل زده صورت نگرفته است.

 

با نگاهی کوتاه و گذرا به وضعیت مناطق ترکمن صحرا خواهیم دید که خلق شریف و آزادیخواه ترکمن هم در طول دوران حاکمیت پهلوی و هم در دوران حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی همیشه با تبعیض نژادی و زبانی و مذهبی و ظلم مضاعف مواجه بوده‌اند و هر دو حاکمیت بر تداوم محرومیت‌ها و هویت‌زدایی از این خلق اصرار دارند، این بی‌تفاوتی حاکمان جمهوری اسلامی نسبت به امدادرسانی به این خطه ناشی از همین نگاههای تبعیض‌آمیز و غیرخودی دیدن مردم این منطقه دارد.

 

جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان (کودار) ضمن ابراز تاسف عمیق از خسارت وارده و همدردی با خلق ترکمن از تمام انسانهای برابری خواه و آزادی خواه سراسر کردستان و ایران دعوت می‌نماید که به یاری خلق و مردم شریف ترکمن صحرا بشتابند و آنان را در این روز سخت یاری‌رسان باشند."