ه.پ.گ مشخصات ۴ گریلای جانباخته در مردین و وان را اعلام کرد

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۴ گریلا که در روزهای ۱۲ و ۲۶ ژوئن/ ۲۲ خرداد و ۵ تیر در مردین و وان به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۴ گریلا که در روز‌های ۱۲ و ۲۶ ژوئن/ ۲۲ خرداد و ۵ تیر به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

  در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است، " در اطلاعیه‌ی ۲۴ ژوئن اعلام کرده بودیم که در روز ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد ارتش اشغالگر ترکیه در ناحیه‌ی اومریا در نصیبین واقع در مردین تحرکاتی نظامی را آغاز کرده و در نتیجه‌ی حملات هوایی انجام گرفته در طی این تحرکات ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیده‌اند."

  در ادامه بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است، " در اطلاعیه‌ی روز ۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر اعلام کردیم که ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۲۶ ژوئن / ۵ تیر در روستای آرکنیس واقع در منطقه شاخه در وان تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. در زمان این عملیات نظامی میان نیروهایمان و اشغالگران درگیری رویداده و در نتیجه‌ی آن ۲ تن از رفقایمان با شجاعت پیکار نمودند و به شهادت رسیدند."

  مشخصات گریلای شهید به شرح زیر است:

   نام: امید ادوای

   کد سازمانی: جیگر زیلان

   محل تولد: هورامان

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد - مردین


   نام:  مقدس چنار

   کد سازمانی: لیلا خوینرژ

   محل تولد: مردین

   زمان و مکان شهادت: ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد - مردین


   نام: محمد علی باشاک

   کد سازمانی: بدران مد

   محل تولد: الیه

   زمان و مکان شهادت: ۲۶ ژوئن / ۵ تیر - وان


   نام: رمضان تونا

   کد سازمانی: مظلوم ملازگرد

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ۲۶ ژوئن / ۵ تیر - وان

  ه.پ.گ در پایان بیانیه مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ی گریلای شهید و خلق میهن دوست کردستان اعلام کرده و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرده است.