گرامیداشت باشکوه ١۵ آگوست در دامنه قندیل

بعد از ظهر امروز با شرکت صدها نفر از شهرها و مناطق گوناگون جنوب کردستان ٣۵مین سالروز کارزار ١۵ آگوست ١٩٨۴ در دامنه قندیل برگزار شد

   از ساعت ١۶ امروز به وقت محلی میهن‌دوستان جنوب کردستان در روستای سلی واقع در دامنه کوهستان قندیل گردهم آمدند و در مراسمی باشکوه ٣۵ سالگی آغاز کارزار ١۵ آگوست را گرامی داشتند.

   مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت و سرود ملی "ای‌ رقیب" آغاز شد. سپس پیام کنفدرالیسم زنان کردستان- ک.ژ.ک از سوی آواز اسماعیل قرائت شد. در پیام ک.ژ.ک آمده بود: در نمود شهید عگید، مام زکی و رفیق هلمت عید ١۵ آگوست را به آحاد خلقمان در سرتاسر کردستان تبریک می‌گوییم. ک.ژ.ک یادآور شده است که کارزار آغاز فعالیت مسلحانه با پیشاهنگی رفتق عگید در شمال کردستان در مقطعی شکل گرفته که رژیم فاشیست ترک منکر وجود خلق کرد بود و شلیک اولین گلوله به توهم‌های نژادپرستان ترک پایان داد.

   در بخشی دیگر از مراسم پیام ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان قرائت شد. ک.ج.ک ضمن تبریک این عید به آحاد خلق خاطرنشان کرده است که مبارزه گریلایی که در ١۵ آگوست ١٩٨۴ آغاز گردید طی ٣۵ سال دستاوردهای بزرگی را برای خلق فراهم کرده است. ک.ج.ک تصریح کرد که ١۵ آگوست نه تنها در عرصه نظامی بلکه در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی نتایج بزرگی را رقم زد، به خلق توان بخشید و زندگی نوینی را فراهم کرد.

   ک.ج.ک اظهار می‌نماید که پیشرفت‌های خاورمیانه، دستاوردهای روژاوا و شمال کردستان نتیجه کارزار ١۵ آگوست می‌باشند. ک.ج.ک از خلق کرد برای ارتقای مبارزه علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ دعوت به عمل آورده و جوانان کرد را فراخواند تا به صفوف نیروهای گریلا ملحق شوند.

​​​​​​​   پس از آن هنرمند کریم خان سورچی روی صحنه رفت و چند ترانه را در مورد کارزار ١۵ آگوست و حماسه‌های گریلا اجرا کرد.

​​​​​​​   در ادامه هلمت کرکوکی پیام جوانان میهن‌دوست کردستان را قرائت کرد. در پیام جوانان آمده بود:"دشمنان نیک بدانند و آگاه باشند که اگر چه رفیق هلمت را به شهادت رساندند اما روح رفیق هلمت با خاک کردستان، قلب و روح هر کدام از جوانان کرد عجین شده است."

​​​​​​​   مراسم با اجرای ترانه‌هایی از سوی هنرمندان شیدا قوامی، گروه رقص دستان قندیل، گروه موسیقی روژاوا و چندین هنرمند دیگر ادامه یافت. جشن ٣۵مین سالروز ١۵ آگوست با شادی و پایکوبی تا حوالی غروب ادامه یافت.