گرامیداشت یاد و خاطره ساکینه جانسز و رفقایش در اروپا و استرالیا

​​​​​​​روز چهارشنبه همزمان با ششمین سالگرد کشتار پاریس، در شهرهای دوسلدورف، فرانکفورت، رُم و ملبورن چندین راهپیمایی عدالت‌خواهی برگزار گردید

در شهر دوسلدورف آلمان برای گرامیداشت مبارزه یکی از موسسان حزب کارگران کردستان، ساکینه جانسز (سارا)، نماینده کنگره ملی کردستان در پاریس، فیدان دوغان (روژبین) و عضو شورای جوانان کردستان، لیلا شایلمز (روناهی) که در ٩ ژانویه ٢٠١٣ در پاریس به قتل رسیده بودند، راهپیمایی عدالت‌خواهی برگزار شد.

 

این راهپیمایی‌ها که با پیشاهنگی جنبش زنان کردستان-اروپا سازماندهی شده بود، ساعت ١١ دیروز در آلمان و ایتالیا برای گرامیداشت یاد شهیدان آغاز شد.

در بخشی از این راهپیمایی، شرکت کنندگان پارچه سیاهی را در مقابل سر در سفارتخانه فرانسه در دوسلدورف نصب کردند. به نمایندگی از ابتکار زنان، نالین موش در سخنانی یادآور شد، دولت فرانسه پس از گذشت شش سال هنوز هم عدالت را به اجرا نگذاشته است. وی تاکید کرد که مبارزه زنان تا روزی که عدالت اجرا نشود، ادامه خواهد داشت.

 

در این راهپیمایی فراخوانی برای شرکت در تظاهرات بزرگ ١٢ ژانویه در پاریس قرائت شد.

 

فرانکفورت

راهپیمایی دیگری به منظور عدالت‌خواهی برای کشتار پاریس در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر فرانکفورت آلمان به عمل آمد.

 

به نمایندگی از اتحادیه زنان کردستان در این راهپیمایی سخنرانی به عمل آمد و به این موضوع اشاره شد که می‌بایست عاملین کشتار پاریس مشخص شوند و دولت فرانسه برای انفعال خود در قبال آن محکوم شود.

 

در بیانیه‌ای که از سوی جنبش زنان کردستان- اروپا قرائت شد گفته شد که کشتار سه زن مبارز کرد در ٩ ژانویه در پاریس، کشتاری بر علیه همه زنان بوده است. هرگونه خشونت علیه زنان یک امر سیاسی‌ست. جنبش زنان کردستان- اروپا در فرانکفورت نیز برای شرکت در تظاهرات ١٢ ژانویه در پاریس از شرکت کنندگان دعوت کرد.

 

رُم

در شهر رُم پایتخت ایتالیا نیز راهپیمایی عدالت‌خواهی شکل گرفت. این راهپیمایی هم در مقابل سفارتخانه فرانسه در رُم انجام گرفت و در آن مردم کُردستانی و دوستانشان شرکت داشتند؛ شعارهایی از قبیل "زنده باد رهبر آپو"، "بدون رهبری زندگی ممکن نیست" و "شهیدان نمی‌میرند" سر داده شد.

 

گروهی که به نمایندگی از تظاهرات کنندگان سخنرانی می‌کرد پوشه‌ای از جزئیات کشتار پاریس را به مدیریت سفارتخانه تحویل داد. در این راهپیمایی همچنین به مقاومت اعتصاب غذا در کردستان درود فرستاده شد.

 

ملبورن

به منظور گرامیداشت شهدای کشتار پاریس تجمع دیگری در شهر ملبورن استرالیا صورت گرفت. در این تجمع که در مرکز جامعه دموکراتیک کردستان شکل گرفت، گفته شد که کشتار پاریس در حقیقت پیامی به خلق کُرد بوده است.

 

در بخش‌های دیگر سخنرانی در این تجمع بر این موضوع تاکید شده که پس از کشتار پاریس، مبارزه خلق کُرد بیش از پیش مصمم شده است.