گروهک مزدور «المعتصم» روانه‌ی لیبی شدند

گروهی از تبهکاران گروهک «گردان المعتصم» وابسته به دولت ترکیه که تعدادشان ۲۴۰ تبهکار است به لیبی منتقل شده‌اند. یک گروه دیگر تبهکاران نیز که اکنون توسط دولت ترکیه آموزش می‌بینند، قرار است به زودی روانه‌ی لیبی شوند.

دولت ترکیه و گروه تبهکارانش با نام ارتش میهنی به انتقال تبهکارانشان به لیبی برای کمک به حکومت وفاق ملی فیاض سراج در لیبی ک علیه ارتش ملی لیبی و پارلمان این کشور در حال جنگ هستند، ادامه می‌دهند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات بدست آمده، ۲۴۹ تبهکار از گروه گردان معتصم از ترکیه به لیبی فرستاده شده‌اند و در منطقه‌ی صلاح‌الدین مستقر شده‌اند. یک گروه دیگر از تبهکارن که شامل ۲۰۰ تبهکار می‌شوند و وابسته به گروه تبهکار «گردان حمزه» هستند و در منطقه‌ی کیلیس در استان دیلوک آموزش نظامی می‌بینند، قرار است به لیبی فرستاده شوند. آموزش نظامی این گروه تبهکار برای اشغال و غارت و تجاوز مدت یک ماه را سپری کرده است و قرار است به زودی پایان یابد.

بر اساس توافق دولت ترکیه با دولت وفاق فیاض سراج در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ در استانبول، دولت ترک گروه تبهکاران خود که در قالب ارتش ملی سوریه آنها را دور هم جمع کرده است را روانه‌ی لیبی می‌کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقرش در شهر لندن پایتخت بریتانیا است، اعلام کرد، دولت ترکیه از ۲ مه ٢٠٢٠ تاکنون ۷ هزار و ۴۰۰ تبهکار را روانه‌ی لیبی کرده است و از این تعداد، ۲۴۹ تن از آنان کشته شده‌اند.