"گریلا به کمک مردم شنگال رفت"

هیرش هورامان یکی از آن گریلاهایی است که در زمان حمله‌ی تبهکاران داعش به کمک مردم شنگال رفت، او می‌گوید:"در زمانی که همه‌ی جهان سکوت کرده بود، گریلا به کمک مردم شنگال رفت".

زمانی که تنهکاران داعش در سوم آگوست ۲۰۱۴ به شنگال حمله کردند، یکی از آن گریلاهایی که به کمک مردم شنگال رفت، گریلا هیرش هورامان بود.

هورامان در مورد قتل عام تبهکاران و مقاومت در مقابل آنها سخن می‌گوید. هیرش یادآور شد که تبهکاران داعش قبل از شنگال به شهر موصل حمله کردند و گفت:" پس از آنکه موصل را اشغال کردند، جنبشمان با ارزیابی شرایط تصمیم گرفت گریلا به شنگال برود. بر این اساس من هم یکی از آن گریلاهایی بودم که در گروه‌های نخستین به شنگال رفتیم.

من قبلا شنگال را هرگز ندیده بودم، ما شناختی از منطقه نداشتیم. در شنگال هیچ نیرویی باقی نمانده بود، همه فرار کردند و فقط ما داشتیم به شنگال می‌رفتیم. آنچه من در شنگال دیدم را هرگز فراموش نمی‌کنم، از یک طرف ما بسیار خشمگین بودیم و از طرف دیگر هم مردم شنگال تلاش می‌کردند به منطقه‌ای امن بروند. این شرایط وظیفه‌ی ما را مشخص می‌کرد.

همه‌ی نگاه‌ها به سمت گریلا بود

گریلا هیرش هورامان در ادامه گفت:"ما در ابتدا شناختی از جامعه‌ی ایزدی نداشتیم. اما زمانی که مردم به استقبال ما آمدند، به ما روحیه دادند و همین سبب خشنودی ما شد، آنها نیز شناختی از جنبش ما نداشتند، اما خوب می‌دانستند که گریلا برای حفاظت از آنها رفته است. لحظات بسیار دردناک بودند، زمانی که به گریلاها می‌نگریستی امید را در چشمانشان می‌دیدی، پشتیبانی گریلا همه را حیرت زده می‌کرد. در زمانی که همه‌ی دنیا سکوت کرده بود، گریلا به شنگال رفت، همه فکر میکردند که گریلا چه نقشی دارد و چکار باید بکند؟ هزاران پیشمرگه آنجا بودند که می‌توانستند مانع این قتل‌عام شوند، اما متاسفانه به جای دفاع از مردم فرار کردند. به همین دلیل همه‌ی توجه‌ها به سمت گریلا بود، گریلا با دشواری خود را به کوهستان شنگال رساند و از هزاران انسان محافظت کردند و آنها را آزاد کردند. در هر جایی که خطر مردم را تهدید کند گریلا در آنجا آماده است و از مردم دفاع می‌کند. دنیا دید که گریلا نیروی مدافع حرفه‌ای کوردستان است."

در شنگال قدم‌های جدید برداشته شد

گریلای ه.پ.گ هیرش هورامان همچنین یادآور شد که با تعداد اندکی چند ماه در شنگال مقاومت کردند، وی همچنین گفت که شنگال قدم به قدم از تاریکی به سمت روشنایی به پیش رفت. وی همچنین گفت، گریلا نه تنها در منطقه‌ای می‌جنگید بلکه روز به روز مناطق بیشتری را آزاد می‌کرد. به مردم فرصت زندگی تازه‌ای را می‌داد. پیشتر خلق شنگال از فرصت آموزش بی‌نصیب شده بودند، اما همراه با گریلا قدم به قدم خود را سازماندهی کردند و نیروهای یگانهای مقاومت شنگال ی.ب.ش و یگانهای زنان شنگال ی.ژ.ش را درست کردند. همچنین اساس خودمدیریتی شنگال بنا نهاده شد. به طور خلاصه در شنگال خلق به سوی آزادی قدم بر می‌داشت و از طرف دیگر خلق برای زندگی تازه آماده می‌شد."

هیرش هورامان در ادامه اظهارات خود می‌گوید:"شنگال اکنون به سطحی رسیده که خود را اداره کند و از خود دفاع کند. گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار زمانی که به وظیفه‌ی خود عمل کردند، بازگشتند اما مردم نمی‌خواستند گریلا آنجا را ترک کند. اما اکنون شنگال هشیار و آگاه است. دارای نیروییست که از خود دفاع کند. بدون شک توطئه‌ی دشمن علیه شنگال پایان نیافته است. اکنون با حملات هوایی به توطئه‌ی خود ادامه می‌دهند، اما دیگر شنگال آن شنگال گذشته نیست. ما هم به عنوان نیروی گریلا نه تنها برای ‌شنگال بلکه برای همه‌ی کوردستان آماده‌ی دفاع هستیم. دیگر نباید قتل‌عام بر شنگال تحمیل شود، سرنوشت شنگال به دست شنگالی‌ها نوشته می‌شود. ما هم آماده هستیم تا بر اساس دمکراسی و آزادی از آنها دفاع کنیم."