گریلای گرمیانی: زینی ورتی چه ارتباطی با میت و ارتش ترکیه دارد؟

"باید حکومت باشور کوردستان حساسیت کوردها را در نظر بگیرد. هیچ نهاد و حزب و میهن‌دوستی رخدادهای زینی ورتی را قبول ندارد. معتقدم هیچ کوردی، اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان را نمی‌پذیرد".

در این شرایط دولت ترکیه می‌خواهد در زینی ورتی مناطق تحت اشغالش در باشور کوردستان را گسترش دهد. چکدار گرمیان گریلای نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ گفت "زینی ورتی سرزمین کوردهاست، ارتش ترکیه در زینی ورتی چکار دارد؟"

چکدار گرمیان گریلای نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به مقاومت گریلاهای پ.ک.ک اشاره کرد و گفت؛"رخدادهای زینی ورتی مسئله‌ای عادی نیست. اگر موضع کوردها یکی باشد، دولت ترکیه با سربازها و تانکهایش و ارتشش نمی‌تواند وارد خاک باشور کوردستان شود. نباید جوانان کورد را برای جاسوسی و با پول به کار گیرند. این ذهنیت تصفیه کننده می‌خواهد وجب به وجب در تمام نقاط کوردستان قدرت خود را گسترش دهد و آنرا غصب کند، به همین دلیل نباید به آنها اجازه داد. اگر گریلا نباشد هیچ کدام از دستاوردهای کوردها باقی نخواهند ماند. گریلا در هر زمانی برای هر چهار بخش کوردستان خود را سپر بلا کرده است. دسیسه‌های اعمال شده در باشور کوردستان توسط نیروهای منطقه‌ای و اشغالگری دولت ترکیه هم واضح است، به همین دلیل اتحاد و یکپارچگی کوردها ضروری می‌باشد. نیروی گریلا و مقاومت گریلا برای کوردستان است. ملت کورد هم با آن سربلند هستند. تنها چیزی که لازم است کوردها انجام دهند آن است که متحد باشند و یکپارچگی خود را حفظ کنند".

"زینی ورتی سرزمین کوردها است"

گریلا چکدار گرمیان در ادامه‌ی سخنانش گفت؛"کورد دارای معیار، مبنا و پرنسیب است. باید حکومت باشور کوردستان حساسیت کوردها را در نظر بگیرد. هیچ جامعه‌ای، هیچ حزب سیاسی، هیچ میهن‌دوستی با رخدادهای زینی ورتی موافق نیست. من معتقدم هیچ کوردی، هیچ فرد معتقد و دینداری اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان را نمی‌پذیرد."

چکدار گرمیان در پایان سخنانش گفت؛"همه‌ی جوانان کورد می‌توانند به جنبش پ.ک.ک بپیوندند. برای آنکه دستاوردهای تاریخی کوردها از بین نروند وظیفه‌ی هر کوردی است که مبارزات را افزایش داده و گسترش دهد. برای آنکه خاک باشور کوردستان به دست اشغالگران نیفتد باید هر چه در توان دارند انجام دهند. مقاومت گریلا علیه همه‌ی گونه‌های فاشیسم معنادار است. در همه‌ی مراحل گریلای پ.ک.ک علیه حمله‌ها و تهدیدها مقاومت و ایستادگی کرده است.  گریلاها در شنگال، کرکوک و همه‌ی شهرهایی که کوردها مدافع آن بودند، در سنگرها علیه داعش جنگیدند. اکنون نباید راه برای اشغالگری باز شود. برای نمونه میت و ارتش ترکیه در زینی ورتی چه کاری دارند؟ زینی ورتی سرزمین کوردهاست و نباید عناصر میت و یا سربازان ترک آنجا باشند".