گزارش تلویزیون دولتی سوئیس از جنایت جنگی ترکیه در شمال سوریه

تلویزیون آر.تی.اس در گزارشی به جنایت‌های جنگی دولت ترک در حمله به شمال و شرق سوریه پرداخته است

تلویزیون دولتی سوئیس ٠آر.تی.اس) در خبرهای شامگاهی روز گذشته گزارشی از جنایت‌های جنگی دولت ترک در شمال و شرق سوریه منتشر کرد. اولیور کوهلر و لاورنت بورکهالتر تهیه‌کنندگان این گزارش اعلام می‌کنند که تصاویر منتشر شده از سوی گروهک‌های تبهکار وابسته به رژیم ترک مدارک مستدل ارتکاب جنایت جنگی هستند. تهیه‌کنندگان همچنین به گزارشهای سازمان عفو عفو بین‌الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد حمله ترکیه به شمال سوریه اشاره کرده‌اند.

در گزارش تصاویر مربوط به اسارت چیچک کوبانی مبارز یگانهای مدافع زنان (ی.پ.ژ) که از سوی تبهکاران ترکیه به اسارت گرفته شده بود جای گرفته و می‌افزاید که چیچک کوبانی پس از انتقال به ترکیه ناپدید شده است.

گزارش سپس ویدیوههای از وحشیگری تبهکاران وابسته به رژیم ترک بر عیه پیکر بی‌جان یک مبارز ق.س.د را نشان داده است و می‌گوید که تصاویر منتشر شده از سوی تبهکاران وابسته به ترکیه در شبکه‌های اجتماعی مدارکی معتبر از ارتکاب جنایت جنگی در حمله به شمال و شرق سوریه است. همچنین قتل هورین خلف از سوی تبهکاران ترکیه در گزارش جای گرفته است.

گزارش خاطرنشان کرده است که ترکیه گروهکهای تبهکار را مدیریت می‌کند از اینرو رژیم ترکیه مسئول قتل‌عام غیرنظامیان از سوی تبهکارانش است.

در ادامه گزارش آمده است که ترکیه به گروههای جهادی تروریست همچون داعش و النصره کمک می‌‌کند و مسئولین ترکیه نخواسته‌اند به پرسش‌های تلویویون آر.تی.اس در این رابطه پاسخ دهند.