گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان از بازداشتها در مرداد ماه

نیروهای امنیتی رژیم ایران در ماه مرداد ٢٢ شهروند کردستانی را در استان‌های کرماشان، سنه و اورمیه بازداشت کرده‌اند

   به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان طی ماه مرداد حداقل ۲۲ شهروند و فعال مدنی کرد در روژهلات کردستان توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات و اطلاعات سپاه در شهرهای مختلف روژهلات کردستان  بازداشت شده‌اند

   از میان این ۲۲ تن تنها یک شهروند اهل کامیاران با نام "امجد سیفی" پس از یک روز آزاد شده و سایرین همچنان در بازداشت و تحت بازجویی قرار دارند.

   همچنین در این گزارش آمده است، نیروهای سپاه اقدام به میلیتاریزه کردن کوهستانهای شاهو و کوسالان در استانهای کرماشان و سنه و مناطق اطراف ماکو در استان اورمیه کرده و حتی رفت و آمد کشاورزان و دامداران به این مناطق را محدود کرده‌اند.

​​​​​​​   "حسین سلامی" فرمانده‌ی سپاه در تاریخ ۱۶ مرداد از کوهستان شاهو در شهر پاوه و ۲۲ مرداد از اورمیه بازدید به عمل آورده است. نیروهای رژیم اهالی منطقه و بویژه دامداران و کشاورزان و چوپانها را تحت فشار قرار داده‌اند تا هرگونه تحرک نیروای احزاب کرد را به آنها گزارش دهند.

​​​​​​​   بر اساس این گزارش طی سه ماه گذشته حداقل ۴۰ شهروند کرد بازداشت شده که هنوز هم تعدادی از آنها تحت بازجویی قرار دارند. هچنین پس از درگیریهای ایجاد شده میان گریلاهای پژاک و نیروهای رژیم حداقل ۱۵ شهروند کرد در ماکو، اورمیه و چالدران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده‌اند. این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند.