گزارشگران بدون مرز: سازمان ملل به کشتار معترضان در ایران رسیدگی کند

یک مقام سازمان گزارشگران بدون مرز: سازمان ملل باید با استناد به گزارش رویترز به تحقیق در مورد کشتار معترضان در ایران بپردازد

مسئول بخش ایران و افغانستان سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد، سازمان ملل می‌تواند و باید با استناد به گزارش رویترز که تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه به دستور خامنه‌ای را ۱۵۰۰ تن اعلام کرده است، دست به تحقیق بزند.

رضا معینی روز دوشنبه دوم دی ماه اعلام کرد، گزارش رویترز نشان دهنده‌ی آن است که گزارشگران و رسانه‌های داخلی ایران نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و حقایق را آشکار کنند.

وی همچنین گفت، گزارش رویترز همچنین مشخص کرد که رسانه‌های خارجی و جهانی نیز که در ایران دفتر دارند، از انجام وظیفه‌ی خود بازمانده‌اند.

معینی در ادامه اعلام کرد، بر اساس این گزارش سازمان ملل باید به تحقیق بپردازد چون این کشتار، مانند کشتار دسته جمعی مسلمانان در برمه است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه دوم دی طی گزارشی به نقل از سه مقام وزارت کشور ایران، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه را ۱۵۰۰ تن اعلام کرد.

در گزارش رویترز همچنین آمده است، این مقامهای وزارت کشور ایران که نزدیک به علی خامنه‌ای هستند، گفته‌اند، آیت‌الله خامنه‌ای از اعتراضات آبان ماه بسیار بی قرار شده بود و با جمع کردند مقامات امنیتی به آنها گفته است، «هر کاری لازم است انجام دهند تا به این اعتراضات پایان دهند.»

بر اساس گزارش رویترز مسئولیت مستقیم کشتار معترضان آبان ماه به عهده‌ی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران است.

همچنین در این گزارش از وجود ۱۷ کودک و ۴۰۰ زن در میان کشته شدگان خبر داده شده است.