گلین: مذاکره با فاشیسم امکان پذیر نیست، تنها راه مبارزه است/ وعده‌های اروپا بی‌ارزشند

سارا گلین کنش‌گر اسکاتلندی می‌گوید؛ موضع سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا در ارتباط با اعتصاب کنندگان شگفت انگیز نیست؛ مذاکره با فاشیسم ترکیه امکان پذیر نیست، تنها راه مبارزه است

سارا گلین عضو کمیته‌ی پشتیبانی از کردستان در اسکاتلند که چند بار از کشورش به ملاقات با اعتصاب کنندگان غذا در استراسبورگ دست زده است در رابطه با اعتصاب غذای فعالان سیاسی کرد طی یادداشتی نوشت: مطالبات و خواسته‌های اعتصاب کنندگان مطالبه‌ای درست و حق خواهانه بوده و در این رابطه موضع دولت ترک را مبنی بر عدم پاسخگویی به مطالبات برحق اعتصاب کنندگان مورد انتقاد قرار داد. سارا گلین توجه خود را به مسئولیت دولت‌های اروپایی در ارتباط با حصر و انزوا بیان داشته و اضافه نمود که همزمان ما شاهد اعلام هیچ نوع موضعی از سوی دولت انگلستان نیستیم.

 

موضع‌گیری اتحادیه اروپا و کمیته منع شکنجه‌ این سازمان شگفت انگیز نیست

گلین با یادآوری خواسته‌های اعتصاب کنندگان مبنی بر رصد ضعیت عبدالله اوجالان از سوی کمیته‌ی منع شکنجه از سازمان منع شکنجه‌ی اتحادیه اروپا (سی‌پی‌تی)، این سازمان را شدیدا مورد انتقاد قرار داد. گلین در این رابطه اظهار داشت که موضع سی‌پی‌تی برای وی شگفت انگیز نبوده و در عین حال که این اهمال موضعی ناگوار به شمار می‌رود اما در عین حال شگفت انگیز نیز نمی‌باشد.

 

نهادها و سازمان‌ها به وعده‌های توخالی بسنده می‌کنند

سارا گلین در ادامه افزوده است: پاسخ سی‌پی‌تی و اتحادیه اروپا در ارتباط با انزوا و حصر بدور از هر گونه جدیت و مسئولیت بوده و اعلام داشت که وعده‌های آنان تحقق نیافته است.

 

گلین در ادامه افزود: با اعمال فشار سیاستمداران می‌توان در این راستا گام‌هایی را برداشت. اما متاسفانه نهادها و سازمان‌ها به وعده‌های توخالی بسنده می‌کنند. اما در راستای اجرای وعده‌ها به  اقدامی عملی و جدی دست نمی‌زنند. لازم است که سیاستمداران عالی رتبه در سطوح ارشد قادر به اعمال فشار در این راستا باشند.

 

تلاش دارد تا مطالبات اعتصاب کنندگان شنیده شود

سارا گلین در ادامه افزود: کمیته‌ی پشتیبانی از کردستان در اسکاتلند تلاش می‌نماید تا مطالبات اعتصاب کنندگان را در سطح عمومی منتشر نموده و افکار عمومی جهانی را از آن مطلع نماید. ما در این رابطه در رسانه‌ها تا اندازه‌ای در این رابطه به اقداماتی دست زده‌ایم. مقالاتی را منتشر کرده و در رسانه‌ها آن را مطرح کرده‌ایم. گلین در ادامه افزود: در این رابطه کمیته حمایت از کردستان با اعضای پارلمان اروپا در انگلستان و اسکاتلند و نیز با مسئولان احزاب سیاسی در اسکاتلند در این رابطه دیدار و اطلاعاتی را در این باره به آنها منتقل کرده است.

 

وعده‌های اروپا واجد هیچ بهایی نیستند

سارا گلین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شنیدن اخبار ناگوار در رابطه با لیلا گوون و ناصر یاغز، زندانیان سیاسی و اعتصاب کنندگان استراسبورگ که در هفتادمین روز اعتصاب به سر می‌برند اظهار داشت: عده‌های نهادهای اروپا در ارتباط با این وضعیت، موضعی جبونانه و عوامفریبانه است. سارا در ادامه افزود: بار دیگر تکرار می‌کنم؛ نهادهای اروپایی به وعده و وعید بسنده می‌کنند، اما وعده‌های اروپا ییان واجد هیچ بهایی نبوده و اجرایی نمی‌شوند.