گوشت ١٠٠ هزار تومانی دستاورد برجام!

​​​​​​​خطیبان نماز جمعه دیروز در اقصی نقاط ایران یک موضوع مشترک در خطبەهای خود داشتند که آنهم مخالفت با الحاق ایران به کنوانسیون جهانی مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی (اف‌ای‌تی‌اف) بود

خطیبان نماز جمعه دیروز در اقصی نقاط ایران یک موضوع مشترک در خطبەهای خود داشتند که آنهم مخالفت با الحاق ایران به کنوانسیون جهانی مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی (اف‌ای‌تی‌اف) بود. ایران تا ٢٧ بهمن ماه فرصت دارد این پیمان نامه را امضا کند اگر نه به گفتەی دولت روحانی، معاملات اقتصادی با دنیای خارج دو چندان سخت خواهد شد.

 

به نقل از روزنامه کیهان وابسته به سپاه، کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن حمایت از علی‌ خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد،' ولایت فقیه، مردمی‌ترین، عقلانی‌ترین، سهل‌ترین و کنترل شده‌ترین حکومتی است که شما تاکنون در طول تاریخ لمس کرده‌اید.'

 

او در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص بررسی اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آقایان این مسئله را رها نمی‌کنند. سِرّش را نمی‌دانم! در جنگ مسئله استتار، مهم است. ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم.

 

امام جمعه تهران گفت در این جنگ جهانی که در اتاق فکر قدرت‌های غارتگر، تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌گیرد و عده‌ای غارتگر و وابسته برای ما نسخه می‌پیچند. قبول این نسخه خلاف استقلال فرهنگی ماست. ما تابع قرآن و ائمه هستیم و باید برای آنها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه بنشینیم و آنها برای ما برنامه‌ریزی کنند و به قیمت ذلت ما، ما را در این گردونه قرار دهند.

 

کاظم صدیقی خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: شما در برجام هم اصرار زیادی داشتید و نتیجه‌اش این شد که گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده. این نتیجه برجام شما بود. چه تضمینی دارید که اگر اف‌ای‌تی‌اف  را امضاء کردید چوب‌های محکمتری نخورید!؟

 

او ابراز امیدواری کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح چهارگانه اف‌ای‌تی‌اف را آنطور که نشان داده رد کند.

 

واکنش امامان جمعه در ایران به پذیرش اف‌ای‌تی‌اف در حالی است که کشورهای اروپایی دست‌کم در سه مورد رژیم ایران را به طرح‌ریزی اقدامات تروریستی طی سال جاری در کشورهای خود متهم کرده‌اند و دولت ایران تاکنون پاسخی قانع کننده به این اتهامات ارائه نکرده است.