ی.ب.ش: از مناطقی که آزاد کرده‌ایم، محافظت خواهیم نمود

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال-ی.ب.ش در مورد حملات نیروهای حشد شعبی به مواضعشان بیانیه‌ای را صادر نمود و بر حفاظت از مناطق آزاد شده تأکید کرده است

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال-ی.ب.ش در مورد حملات نیروهای حشد شعبی به مواضعشان بیانیه‌ای را صادر نمود و بر حفاظت از مناطق آزاد شده تأکید کرده است

 

در بخشی از بیانیه ی.ب.ش آمده است: "نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش در سال ۲۰۱۴ با تلاش‌هایی بسیار توانستد در مقابل تبهکاران داعش ایستادگی نمایند و در این راه صدها شهید برای آزادی شنگال نیر تقدیم نمودند. اکنون نیز نیروهایمان توانسته‌‌اند در مناطق تحت کنترل خود، امنیت و صلح را به ارمغان بیاورند. نیرهیمان تاکنون با هیچ نیرویی معارضه نداشه و از این پس نیز نخواهند داشت.

 

در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ (۳۱ شهریور ۱۳۹۶)، در ساعت ۱۰:۳۰ گروهی از نیروهای وابسته به حشدشعبی در منطقه سکنیه و خیاله از توابع شنگال، با زیر پا گذاشتن قوانین ی.ب.ش سعی داشتند تا به این مناطق وارد شوند. علی‌رغم هشدار نیروهای ما، این افراد هم‌چنان بر اقدامات خود اصرار ورزیده و حاضر به عقب‌نشینی نشده‌اند که نهایتاً به درگیری‌ میان نیروهای ما و آن گروه منجر شد. این درگیری نیز پس از مدتی کوتاه به پایان رسید".

 

فرماندهی ی.ب.ش (یگان‌های مقاومت شنگال) در ادامه بیانیه خود تأکید کرده است که "ما این مناطق را با خون شهدا و فداکاری نیروهایمان آازد نموده‌ایم و نیروهای ما بدون اینکه یک گام به عقب بردارند، حاضرند تا از مواضع خود حفاظت نمایند. هیچ نیرویی نباید در این باره، صبر ما را به بوته آزمایش بگذارد".

 

این مرکز در انتهای بیانیه خود از خلق ایزدی در شنگال خواسته است تا در برابر شایعاتی که عمداً در میان مردن پخش می‌شوند هوشیار بوده و هم‌چنین پیوستن به نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش را بیشتر نمایند.