یازدهمین جلسه دادگاهی فیگن یوکسک‌داغ

​​​​​​​جلسه محاکمه فیگن یوکسک‌داغ رییس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها برگزار شد

یازدهمین جلسه  محاکمه فیگن یوکسک‌داغ رییس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها در شعبه ١۶ دادگاه کیفری آنکارا برگزار شد. فیگن به وسیله تله‌-ویدیو از زندان سینجان در جلسه دادگاه شرکت کرد.

 

حبیب اکیسک حسین کاچماز و زینل اُزن پارلمانتارهای ه.د.پ در جلسه دادگاهی یوکسکداغ شرکت کردند.

 

جلسه دادگاهی یوکسک‌داغ با دفاعیه‌ی وی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

شایان ذکر است که دادگاه مذکور به بهانه‌های واهی شعبه‌ای را برای محاکمه مسئولان و فعالان مدنی کردستانی و هواداران ه.د.پ تشکیل داده است. هدف این دادگاه مشروعیت‌بخشی به گروگانگیری دولت ترک و تداوم اسارت و همچنین جلوگیری از بازتاب آنچه که از سوی رژیم مستبد ترکیه علیه جامعه اعمال می‌شود عنوان شده است.

 

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن‌ یوکسکداغ در چهارم نوامبر ٢٠١۶ در کودتای حزب اردوغان همراه با ١١ نماینده دیگر حزب دمکراتیک خلق‌ها به گروگان گرفته شدند.

 

علی‌رغم اینکه دو سال و نیم از اسارت نمایندگان مجلس ه.د.پ در زندان گذشته اما هیچکدام از اتهام‌های مطرح شده رژیم ترک علیه آنان به اثبات نرسیده است. تداوم اسارت نمایندگانی که بالغ بر شش میلیون رأی را در انتخابات سراسری مجلس ترکیه در ٧ ژوئن ٢٠١۵ کسب کرده بودند نقض قوانین بین‌المللی و مبانی حقوق بشری است. دولت ترکیه نمایندگان ه.د.پ در مجلس این كشور را به اسارت درآورده و همچون گروگان سیاسی با آنان رفتار می‌کند.