یوسف ایبا و کردستانیان در تورنتو راهپیمایی اعتراضی انجام دادند

ایبا از مرکز کردها در تورنتو راهپیمایی یک تنه‌ی خود را آغاز کرد و در میدان یونگ بلور به جمعیت پیوست و تا سیتی هول به همراه جمعیت کردها برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی بر ضد اوجالان، راهپیمایی کردند

در شهر تورنتوی کانادا توطئه‌ی ۱۵ فوریه /۲۶ بهمن ١٣٧٧ محکوم شد. یوسف ایبا که مدت ۳۷ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد نیز در این راهپیمایی شرکت کرد. وی اعلام کرد،"آنها مثلا می‌خواستند با این توطئه جنبش آزادیخواهی کردها را از میان بردارند، اما این خواسته‌ی آنها به نتیجه نرسید".

ایبا از مرکز کردها در تورنتو راهپیمایی یک تنه‌ی خود را آغاز کرد و در میدان یونگ بلور به جمعیت پیوست و تا سیتی هول به همراه جمعیت کردها برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی بر ضد اوجالان، راهپیمایی کردند.

 

شرکت کنندگان تصاویر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد را بلند کرده بودند و علی رغم سرمای شدید، چندین کیلومتر راهپیمایی کردند.

 

"ما غمگین نیستیم بلکه خشمگینیم"

ایبا در این راهپیمایی به سخنرانی پرداخت و گفت،"نیروهای توطئه گر فکر می‌کردند که اگر اوجالان را دستگیر کنند، جنبش آزادیخواهی کردها را ساکت خواهند کرد، اما جنبش کردها و خلق کرد هرگز سکوت نکردند. امروز در هر چهار گوشه‌ی جهان خلق ما سرپا ایستاده است. این ثابت می‌کند که نقشه‌ی توطئه گران خنثی شده است و به نتیجه نرسیده است".

 

وی همچنین گفت"خلق کرد به فکر و فلسفه ی آقای اوجالان ایمان دارد و در همه جای جهان به آن عمل خواهد شد.اینجا هم هزاران تن بدون آنکه سرمای هوا بر آنها تاثیر بگذارد در این میدان جمع شده اند".

 

یوسف ایبا در پایان گفت" خلق کرد بدون آنکه توطئه ی ۱۵ فوریه را فراموش کند، خشم را به تلاش و فعالیت و مقاومت تغییر داده است و ما هم اینجا این توطئه را محکوم میکنیم.آنکس که باید غمگین باشد، آنها هستند که شانه به شانه ی داعش به بلایی برای بشریت تبدیل شده اند.به همین دلیل زمانی که داعش نابود شد، آنها بسیار ناراحتند و حملاتشان را افزایش داده اند.ما هرگز در هم نخواهیم شکست، ما امید توطئه گران را ناامید کردیم".