یگان انتقامی شهید مظلوم ژیاندا: رخداد مرسین تصادف نیست، کار نیروهای ما بود

واحد‌های انتقامی یگان‌های مدافع غیرنظامیان شهید مظلوم ژیاندا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که واژگون کردن اتوبوس نظامیان ارتش ترکیه در منطقه موته استان مرسین کار نیروهای آنان بوده است اما رسانه‌های رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ به دروغ آنرا حادثه عنوان کرده‌اند

واحدهای انتقامی شهید مظلوم ژیاندا وابسته به یگان‌های مدافع غیرنظامیان (ی.پ.س) در چارچوب "کارزار انتقامی علیه استعمارگران و نوکران مزدور" عملیاتی را در مرسین به انجام رساندند.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ٢٧ ژوئیه ٢٠٢٠ یگان‌های انتقامی ما در بخش موتی استان مرسین در جاده منطقه کارامان علیهیک دستگاه اتوبوس شرکت آلاشهیر سارکز توریسم که نظامیان ارتش را منتقل می‌کرد عملیاتی را به انجام رساندند.

یگان‌های ما پس از مدتی مدید نیروهای دشمن را تحت نظر قرار داده و از حضور نیروهای ارتش در این اتوبوس یقین حاصل کردند. سپس علیه این اتوبوس که از دیروز در حرکت بوده است رأس ساعت ٧ صبح با تکنیک‌ ویژه‌ای حمله‌ای را ترتیب دادند. در این عملیات که جزئیات آن به تمامی در دست نیست ۶ نظامی دشمن کشته و ٣٠ تن دیگر زخمی شده‌اند که وضعیت ١۵ تن وخیم اعلام شده است."

اطلاعیه می‌افزاید که "دولت ترکیه از این پس با نیروهای ی.پ.س را داخل شهرها روبرو خواهد بود و «حساب حملات نابودگرانه را پس می‌دهد، با تکنیک‌های ویژه‌ای که در برابر تکنولوژی پیشرفته آنان کسب کرده‌ایم، در جاییکه به هیچ عنوان انتظار آنرا نخواهند داشت در مقابلشان می‌ایستیم."

خبرهای دروغ را به عنوان تصادف منتشر می‌کنند

در اطلاعیه آمده است که تبهکاران آ.ک.پ و م.ه.پ با هدف اینکه مانع از جسارت و افزایش روحیه خلق شوند تمامی عملیات‌ها را حادثه و تصادف خوانده و به دروغ در رسانه‌های خود بازتاب می‌دهند. رسانه‌های جنگ ویژه پس از شکست در این مورد بیانیه‌های متناقضی صادر می‌کنند. فرمانده کل ارتش ترک، خلوصی آکار، با بیان اینکه عفرین تخلیه شده است خواهان تحریف افکار عمومی در مورد عملیات علیه اتوبوس ارتش ترکیه در مرسین است.

در گرامیداشت مظلوم ژیاندا

ی.پ.س اعلام کرد که این عملیات در گرامیداشت مظلوم داغ به انجام رسیده است که روز ١ سپتامبر ٢٠١٩ طی حملات هوایی ارتش ترک به مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیده بود.