یگان‌های مقاومت شنگال: با عزمی راسخ مبارزه را به تا دستیابی به پیروزی ادامه می‌دهیم

ی.ب.ش در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به شنگال حمله به ایزدیخان و تمامی جامحه ایزدی است و رژیم فاشیست ترکیه و همدستانش نخواهند توانست مقاومت خلق شنگال و مدافعانش را در هم بشکند.

یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) در رابطه با حملات هوایی رژیم متجاوز ترکیه به شنگال بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه یگان‌های مقاومت شنگال آمده است:

"در سالروز قتلعام ٣ آگوست ٢٠١۴، قتلعام روستاهای تلعزیر، سیبا و کوچو دولت فاشیست تُرک در روزهایی که هنوز هم یاد قربانیان این قتلعام‌ها گرامی داشته می‌شود با پهپهادهای تهاجمی به دو حمله دست زدند. دولت ترک نه در حمله روز ٢٣ آگوست ٢٠٢٠ و نه از حمله ٢۵ آگوست به هیچ نتیجه‌ای دست نیافت.

این حملات نشان می‌دهند که دولت ترکیه علیه شنگال کُنسپتی تازه را کلید زده است. رژیم ترکیه با حملات مذکور درتلاش است تا قتلعام آگوست ٢٠١۴ را به نتیجه برساند. همچنانکه در ٣ آگوست ٢٠١۴ به واسطه داعش درصدد قتلعام برآمدند امروز نیز همان نیروهایی که نقشه ٣ آگوست ٢٠١۴ را طرح کرده بودند یکبار دیگر به حمله دست زده‌اند. آنانکه نقشه حملات را طرح کرده و به اجرا می‌گذارند سازمان میت ترکیه، پاراستن پ.د.ک و نیروهای همدست منطقه‌ای آنان هستند. ما به خوبی می‌دانیم که افرادی که با سازمان پاراستن روابطی کثیف دارند در این حملات شریک هستند و با اطلاعات جمع‌آوری شده آنان این حملات صورت می‌گیرند.

در هر دو حمله اخیر هم نیروهای ما و هم خلقمان هدف حمله قرار گرفته‌اند. با این حملات به آنچه که در سر داشتند دست نیافتند. اما منطقه دچار حریق شده است. ما به عنوان ی.ب.ش اعلام می‌کنیم که حملات دشمنان را خنثی خواهیم کرد. تا زمانی که خلقمان به آزادی دست یابد، با گسترش مبارزه بسوی رهایی گام‌های بزرگتری برمی‌دارد. اعلام می‌کنیم که تا دستیابی به پیروزی مقاومت گسترده‌تری را با عزمی پولادین نشان می‌دهیم.

اخیرا نچیروان بارزانی رئیس حکومت باشور کوردستان در بیانیه‌ای گفته بود 'شنگال رسمی نیست'. نخست اینکه نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش بر مبنای قوانین عراق نیروهایی رسمی هستند. در این میان آنچه غیرقانونیست سخنان نچیروان بارزانی و آوردن دولت فاشیست ترکیه و سازمان میت به داخل خاک عراق است. استقرار نظامیان اشغالگر ترک در پایگاه‌های بعشیقه و مناطق بسیاری در خاک عراق، غیرقانونی است. با این پایگاه‌ها خاک عراق را اشغال کرده‌اند. نیروهای غیرقانونی همان پایگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به میت ترکیه هستند. آنکه این اشغالگران را به خاک عراق و باشور کوردستان دعوت کرده و به شیوه‌ای رسمی عمل نکرده است خود نچیروان بارزانی است. آنانکه به هیچ شیوه‌ای وابسته به دولت عراق نبوده و غیررسمی می‌باشند همانا نظامیان رژیم ترک، اعضای سازمان میت ترکیه و 'مزدوران روژ'* هستند. محرز است که در حملات اخیر به واسطه سازمان فاشیست میت و در حملات هوایی یک فرمانده ه.پ.گ و دو فرمانده ارتش عراق به شهادت رسیدند. ده‌ها نفر از خلقمان در باشور در حملات دولت ترکیه به قتل رسیدند، ده‌ها روستا غارت شدند و خواستار آواره نمودن خلقمان از زادگاه خویش هستند. سازمان پاراستن و شخص نچیروان بارزانی در شهادت شهروندان و وقایع اخیر دست دارند. سخنان نچیروان بارزانی در واقع مشروعیت دادن به حملات و اشغالگری دولت فاشیست ترکیه در باشور کوردستان و عراق است. این امر نشاندهنده همکاری نچیروان بارزانی و سازمان پاراستن با دولت فاشیست ترکیه است. با دعوت دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه به خاک باشور کوردستان فقر و بیکاری را در خلق کورد تحمیل کردند. در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به ایجاد بحران انجامید. البته این نتیجه سیاست‌های کثیف دولت ترکیه می‌باشند. زیرا این بحران‌ها دستاورد دولت فاشیست ترکیه بودند. قبل از هر چیز خلقمان و جوانان باشور کوردستان نسبت به نیات سوء نچیروان بارزانی از بیان این سخنان آگاه باشند و در کناره نیروهای خلق خود از خاک خویش دفاع کنند. ما خلقمان را فرامی‌خوانیم که از همکاری با سازمان 'پاراستن' دست بردارید. زیرا اکنون پاراستن همچون سازمان میت ترکیه عمل می‌کند. خلقمان باید اذعان داشته باشد که سازامن میت دشمن تاریخی خلقمان است. به قتلعام و حملات بسیاری علیه خلقمان دست زده‌اند. از اینرو آنانی که با میت و پاراستن همکاری می‌کنند بهتر است از این کار و خیانت به خویش دست بکشند. با میت و پاراستن به هیچ چیزی دست نمی‌یابید. به همین منظور ما خانواده افرادی که به همکاری با میت و پاراستن می‌پردازند را فرامی‌خوانیم. از فرزندانتان صیانت کنید و آنان را از این دام برهانید. در غیراینصورت ما هیچ مسئولیتی در قبال رویدادهای پیش رو را نمی‌پذیریم. بر مبنای فراخوان‌های بزرگان عشایر، باورمندان و خانواده‌ها بر اساس بازگشت به زادگاه خود بهتر است که در مبارزه آزای خلقشان جای گیرند. به حمایت از دختران و پسران ایزدیخان که تحت عنوان ی.ب.ش و ی.ژ.ش مبارزه می‌کنند برخیزند. لازم است همه بدانند حمله به ی.ب.ش حمله به ایزدیخان و جامعه ایزدی است.

دشمنان با اذعان به اینکه نخواهند توانست به نتیجه‌ای دست یابند، درصدد ضربه زدن به امنیت و استقرار شنگال هستند و خلقمان و نیروهایمان را آماج حمله قرار داده‌اند. آنچه را که با دست داعش نتوانستند به نتیجه برسانند امروز نیروهای همکار داعش با هدف تغییر دمگرافی شنگال با دشمنان همدست شده‌اند. همچنانکه دیروز در عفرین به این اقدام دست زدند امروز هم در شنگال درصدد اجرای همین نقشه هستند. این نیز هدف سازمان میت ترکیه و همکارانش بویژه سازمان پاراستن است. آنانکه با این سازمان‌ها همکاری می‌کنند باید با ماهیتشان آشنا باشند. زیرا شنگال همچون عفرین نیست، از اینرو باید دست از خیانت بردارند. آنانکه در این بازی جای گرفته‌اند نیک بدانند که همکاری با دولت فاشیست ترکیه به معنی خیانت به دین، میهن، تاریخ، فرهنگ، آرمان و آزادی خویش است. زیرا رژیم ترک علیه خلقمان به قتلعام، نسل‌کشی و حملات بسیاری دست زده و خواستار نابودی خلقمان و پاکسازی دینمان از تاریخ است. لازم است هیچ فردی از این واقعیت و همچنین تاریخ خویش غافل نباشد. زیرا آنکه تاریخ خود را فراموش کند آینده و امروز خود را نیز از دست می‌دهد. بنابراین یکبا دیگر تکرار می‌کنیم، آنانی که به همکاری و خیانت دست زده‌اند از این کارها دست بردارند. زیرا آنهایی که در همکاری با دشمن به خلقمان و نیروهایمان حمله‌ور شوند قطعا حساب اعمال خود را پس خواهند داد."