خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

۲۵ هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند

آتش‌سوزی ناشی از بخاری نفتی در کلاس درس جان دهها دانش‌آموز را گرفته است. با اینهمه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی بر استفاده از آن در مدارس روژهلات، مازندران و گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان تأکید می‌کند

در ایران ۲۵ هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند. علی رغم آنکه بارها آتش گرفتن بخاریهای نفتی در کلاسهای درس سبب بروز حوادث ناگوار و کشته و مجروح شدن کودکان شده است، اما همچنان ۲۵ هزار کلاس درس در ایران با بخاری نفتی گرم می‌شوند.

این کلاسها بیشتر در استانهای سیستان و بلوچستان، سنه، ایلام، لرستان، گلستان و خوزستان قرار دارند و مدیران نوسازی مدارس در این استانها اعلام کرده‌اند که هنوز صدها کلاس درس در این استانها با بخاری نفتی گرم می‌شوند.

ماجد احمدی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سنه گفت، در ۳ درصد از مدارس این استان از بخاری نفتی استفاده می‌شود.

احمدی روز یکشنبه ٨ دیماه در پاسخ به اظهار نگرانیها از احتمال بروز حادثه و خطر بخاریهای نفتی گفت، این بخاریها خیلی خطرناک نیستند و به کودکان آموزش داده‌ایم به آنها نزدیک نشده و کاری به آنها نداشته باشند.

احمدی در ادامه بر خطرناک بودن بخاریهای نفتی تاکید کرد و گفت، وجود بخاری نفتی در کلاس درس تهدید است اما ما سعی کردیم این تهدید را با تعویض بخاریها، آموزش به دانش آموزان، معلمان و مدیران کاهش دهیم.

مدیران کل نوسازی و تجهیز مدارس کمبود اعتبار را مشکل اصلی در جایگزین کردن بخاریهای نفتی اعلام کرده‌اند.