۵٣ سیاستمدار سوئدی: باید به حصر پایان داده شود

​​​​​​​۵٣ سیاستمدار سوئدی در بیانیه‌ای مشترک خواهان پایان دادن به حصر اوجالان شدند. آنان از جامعه بین‌المللی خواستند تا بر اتحادیه اروپا و سازمان منع شکنجه-سی‌پی‌تی فشار وارد کنند تا به حصر پایان داده شود

 ۵٣ سیاستمدار احزاب و جریان‌های گوناگون سوئد در بیانیه‌ای مشترک خواهان پایان بخشیدن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد شده‌اند.

 

در بیانیه مشترک این تعداد از سیاسیون سوئدی آمده است، از ٢٧ ژوئیه ٢٠١١/ ۵ مرداد ١٣٩٠ اجازه ملاقات وکلا با اوجالان داده نشده است. فعالیت‌های اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گووَن برای پایان دادن به حصر ادامه دارد و این اعتصاب هر روز گسترده‌تر می‌شود.

 

سیاستمداران سوئد اظهار نموده‌اند، لیلا گوون رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار ه.د.پ جولمرگ از ٨۴ روز پیش در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌برد و در رابطه با وضعیت سلامتی لیلا گووَن ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

در بیانیه مشترک از جامعه بین‌المللی خواسته شده تا برای پایان دادن به حصر در ترکیه، بر شورای اروپا و سازمان منع شکنجه- سی‌پی‌تی فشار وارد کنند.

 

این سیاستمداران همچنین گفته‌اند، به دلیل افزایش نژادپرستی و انکار مسئله، دعوت به حل آشتی‌خواهانه رد گردید، لیلا گووَن به همین دلیل ناچارا دست به اعتصاب غذا زده است و به همین منظور آنها هم کمک خواهند کرد تا صدای گووَن در سرتاسر جهان بازتاب یابد.

 

اسامی تعدادی از پارلمانتاران سوئد که این بیانیه را امضا کرده‌اند: مالین بژورک، بودل والرو، آندریاس استیربرگ، قادر کاسرگا، دانیل ریازات، ایلونا شاتماری والدو، لورین دیلگادو، جینس هولم، علی اسباطی، برگر لاهتی، مومودو مالکوم کالاو، امینه کاکه باوه، هاکان سونلگی و لارس اوهلی و...