۵۴مین روز اعتصاب غذا در استراسبورگ: انتقال گلستان ایکه به بیمارستان

​​​​​​​اعتصاب غذای استراسبورگ در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ۵۴مین روز خود را پشت سر گذاشت. گزارش‌های حاکی از وخامت جسمی اعتصابگران است. عصر امروز گلستان ایکه به بیمارستان منتقل شد

١۴ سیاستمدار و فعال کردستان در شهر استراسبورگ فرانسه برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان از ۵۴ روز پیش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. کردهای ساکن در اروپا همچنان از شرکت کنندگان در این اعتصاب دیدار به عمل می‌آورند.

 

روز پنج‌شنبه محل اعتصاب غذای استراسبورگ در ۵٣مین روز به آدرس ٢٧٣ آونوی دِ کولمر ۶٧١٠٠ استراسبورگ تغییر یافت. امروز دهها کردستانی دیگر به دیدار اعتصابیون آمدند.

 

گلستان ایکه به بیمارستان منتقل شد

وضعیت جسمی اعتصابگران هر روز نگران كننده‌تر می‌شود. حوالی عصر امروز گلستان ایکه در پی وخامت حال توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. گلستان در آمبولانس تحت مراقبت پزشکی به بیمارستان انتقال داده شد.

 

دکتر فخرالدین گلشن در رابطه با وضعیت گلستان ایکه گفت که در شریان‌های مغزی وی وجود عفونت تثبیت شده است و پس از کنترل در بیمارستان جزئیات را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند.

 

هفته گذشته وضعیت یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د و کرم سولهان وخیم شد و به بیمارستان منتقل گردیدند. این دو اعتصابگر از پذیرش مداوا سر باز زدند و پس از ساعاتی به محل اعتصاب غذا منتقل شدند. اعلام شد که اعتصابگران از سردرد، افت فشار خون، افزایش و افت ناگهانی نبض، حالت تهوع و واکنش‌‌های دیگر رنج می‌برند.

 

امروز در ۵۴مین روز اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ کردهای ساکن در زوریخ سوییس، وین اتریش و پوزرهایم آلمان به دیدار اعتصابگران آمدند.

 

همچنین امام یلدز که در سال ٢٠١٢ برای پایان دادن به حصر ۵٢ روز اعتصاب غذا کرده بود از اعتصابگران استراسبورگ دیدار به عمل آورد.