۶ سرباز ترکیه در ضد حمله‌ی گریلاهای کردستان کشته شدند

هنگام تحرکات نظامی گسترده ارتش اشغالگر ترک در منطقه مرزی گور در جولمرگ درگیری‌هایی روی دادند. ه.پ.گ اعلام کرد ۶ ارتشی از جمله یک درجە‌دار کشته شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ اعلام کرد روز ۱۲ مه / ۲۲ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق زِرانه، مَزه، روستاهای اصلان، ماته، محمد امین و تالانه واقع در عرصه‌ی اورَمار در منطقه‌ی گور در جولمرگ تحرکاتی گسترده را آغاز کرده بود.

  ه.پ.گ اعلام کرد،"در طول تمامی این عملیات که ارتش اشغالگر ترک با پشتیبانی تکنولوژی‌ پیشرفته و با پیشاهنگی نیروی کنترا ( ضد گریلا) انجام داد، میان نیروهای ما و ارتشیان ترکیه درگیری‌های بسیاری روی دادند."

 

۶ ارتشی کشته شدند که در میان آن‌ها افسری بلند پایه قرار دارد

  در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ درباره‌ی این عملیات و نتایج آن اطلاعات زیر منتشر شده است:

  "در ساعات بعداز ظهر  روز ۱۳ مه /۲۳ اردیبهشت در روستای اصلان درگیری دشواری میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه روی داد.در این درگیری تعداد زیادی از نظامیان کشته و زخمی شدند و پس از آن، یگان عملیاتی دشمن مجبور به عقب نشینی شدند. در ساعت ۱۷ تا ۱۹ همان روز  بالگردهای نظامی اطراف روستای اصلان را بمباران کردند. ساعت ۱۳ تا ۱۵ روز ۱۴ مه /۲۴ اردیبهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه روستای اصلان و اطراف آن را بمباران کردند. در این درگیری که ۲ روز به طول انجامید، به کشته شدن ۳ ارتشی از جمله یک افسر بلند پایه و زخمی شدن یک ارتشی انجامید.

  در همان روز نیروهای ما علیه یگان‌هایی که در قلعه پریخان و منطقه‌ی زِرانه قرار داشتند ۵ عملیات تله انفجاری انجام دادند. در این عملیات کشته شدن ۳ نظامی محرز شد اما احتمال بیشتر بودن تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن وجود دارد.

 

۴ گریلای ما به شهادت رسیدند

  با وجود همه‌ی تکنولوژی و روش‌های مختلف به کار گرفته شده از سوی ارتش اشغالگر ترکیه در نهایت در مقابل یگان ما پیروز نشده و در ۱۷ مه/۲۷ اردیبهشت عقب نشینی کردند. رفقای ما چکدار آواشین، چیاگر اِریش، دوریم فرات و اِریش آندوک در تمامی این عملیات با شجاعت علیه نیروهای دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقایمان به اطلاع  افکار عمومی خواهیم رساند.

 

دولت ترک تلفات خود را پنهان می‌سازد

  بار دیگر دولت ترکیه بوسیله‌ی رسانه‌ی جنگ ویژه خواهان پنهان کردن شکست خود است. در زمان این عملیات که بمدت ۶ روز به طول انجامید، برای پنهان کردن تعداد کشته و زخمی‌های خود از راه رسانه‌ی جنگ ویژه خواهان فریب دادن افکار عمومی بودند. ما از خلق خویش درخواست می‌کنیم به تبلیغات پلید دشمن باور نکنند.

 

عملیات تله انفجاری در آگری

  نیروهای ما در چهارچوب کارزار سرافرازی انقلابی که در عرصه‌ی سرحد ادامه دارد، ساعت ۷ روز ۲۲ مه/۱ خرداد در راه میان پایگاه شیله و سرکانی واقع در منطقه‌ی بازید در آگری علیه خودرو زرهی از نوع آماروگ عملیات تله انفجاری انجام دادند. در این عملیات به خودرو زرهی ضربه وارد شد اما از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه منطقه‌ را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار داده و سپس کشته و زخمی‌های خود را با کمک خودروهای زرهی منتقل کرد.

 

حملات هوایی

  در ۲۳ مه/۲ خرداد ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کرد. در این چهارچوب؛

  جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در ساعت ۶ منطقه‌ی ارموش در خاکورک، ساعت ۱۰ ناحیه‌ی علی درژ را بمباران کردند. همچنین ساعت ۱۲:۳۰ کاروخ و قلاتوکا در قندیل و تپه‌ی حکاری در متینا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشد."