اطلاعیه‌ی نیروهای مدافع خلق در مورد عملیات‌های گریلایی و حملات رژیم اشغالگر ترک

مرکز خبررسانی ه.پ.گ در مورد عملیات‌های گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اطلاعیه مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر است:

"جولمرگ

"۲۱ مه (١ خرداد)نیروهایمان در عرصه‌ی گری سر سیری از توابع منطقه‌ی چلی استان جولمرگ علیه یکی از یگانهای ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی انجام داد. در این عملیات یک سرباز ترک کشته شد.

رأس ساعت ۶ روز ۲۲ مه نیروهایمان علیه سربازهای ارتش اشغالگر ترکیه در تپه‌ی ستونی منطقه چلی عملیاتی انجام دادند. در این عملیات نیز یک سرباز کشته شد.

آمد

۳۰ آوریل (١١ اردیبهشت) ارتش اشغالگر ترکیه در روستای زنگا سور و منطقه‌ی شهید رمزی آمد عملیاتی آغاز کرد. با همکاری هلیکوپترهای سیکورسکی در این منطقه اقدام به مستقر کردن سربازهایش نمود. این عملیات صبح ۱ مه بدون نتیجه پایان یافت و نظامیان ترک از منطقه خارج شدند.

۲ مه (١٣ اردیبهشت) ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی زنگا سور شهید رمزی از توابع آمد یک بار دیگر عملیاتی را آغاز کردند. میان اشغالگرانی که با هلیکوپتر به منطقه منتقل می‌شدند و نیروهایمان درگیری رخ داد. در این درگیری یکی از رفقایمان تا آخرین گلوله مبارزه کرد، شهید شد. همچنین کسی با نام خبات رودی خود را به اشغاگران تسلیم نمود.  اشغالگران در ۱۵ مه عملیات را در زنگا سور و هرزین گسترده‌تر کردند و همان روز به تحرکات خود پایان دادند. اشغاگران در اطراف کوهستان بولگور کمین کردند. در بیانیه‌های بعدی اسامی رفقای شهید را اعلام می‌کنیم.

آگری

۱۲ مه ارتش ترکیه ساعت ۱۳:۰۰ منطقه‌ی گلیداغ منطقه‌ی بازید آگری را بمباران کردند. بعد از بمباران منطقه اشغالگران عملیاتی را آغاز کردند. در این عملیات رفیقمان سیدو قامیشلو به اسارت گرفته شد. صبح روز ۱۳ مه اشغاگران از منطقه عقب‌نشینی کردند. در این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

شرنخ

۱۳ مه (٢۴ اردیبهشت) ارتش اشغالگر ترکیه ساعت  ٢٠:١۵ در منطقه‌ی بستای شرنخ حمله‌ی هوایی انجام داد. در بمباران هواپیماهای جنگنده دشمن دو رفیقمان با نامهای دژوار و هارون شهید شدند.

   نام و نام خانوادگی: نورالله کایاش

   کد سازمانی: دژوار گابار

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: عایشه - طاهر

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مه ٢٠٢٠ / بستا


   نام و نام خانوادگی: جیهان آگرباش

   کد سازمانی: هارون گوَر

   محل و سال تولد: حکاری

   نام مادر – نام پدر: مقبوله - نصرت

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مه ٢٠٢٠ / بستا

۱۴ مه ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی کورتا خانی منطقه‌ی بستا عملیاتی را آغاز کرد. این عملیات تا ۱۶ مه ادامه داشت. در این عملیات که دو روز ادامه داشت دو رفیقمان با نام‌های عگید و صابر شهید شدند.

   نام و نام خانوادگی: تیمور فرجی

   کد سازمانی: عگید آویَر

   محل و سال تولد: سنه

   نام مادر – نام پدر: مَلی - ناصر

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ مه ٢٠٢٠ / بستا


   نام و نام خانوادگی: سمیر سعید خلف

   کد سازمانی: صابر سیپان

   محل و سال تولد: دیرک

   نام مادر – نام پدر: عایشه - سعید

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ مه ٢٠٢٠ / بستا

رفقایمان دژوار، هارون، عگید و صابر که در زمانها‌ی مختلف و از بخش‌های مختلف کوردستان به جنبش آزادی پیوسته بودند، علیه اشغالگری با روح مقاومت و عشق به وطن، در عملیاتها شرکت کردند.

رفقایمان با شعار رهبری آزاد و کوردستان آزاد در مقاومت بی‌مانند باکور کوردستان جای گرفتند. یاد رفقای شهیدمان را گرامی می‌داریم، آنها به ما آموختند که چگونه علیه حملات با شیوه‌ای قهرمانانه مبارزه کنیم، همچنین به خانواده‌ی آن‌ها و خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت میهگوییم. در وجود هر چهار رفیق شهیدمان یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم و عهد می‌بیندیم تا رسیدن به پیروزی مبارزاتمان را بدون وقفه ادامه می‌دهیم.

بمباران دشت کافیا از سوی جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترک

۲۰ مه ساعت ۱۲:۰۰ جنگنده‌های ارتش ترکیه منطقه‌ی دشت کافیای منطقه‌ی گاره از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را بمباران کردند. در این بمباران‌ها به نیروهایمان آسیبی وارد نشد."