اعتصاب غذای زنان در شهر وان آغاز شد

​​​​​​​فعالان جنبش زنان آزاد و مادران آشتی در اعتراض به حصر اوجالان و همچنین حمایت از اعتصاب غذای لیلا گووَن دست به اعتصاب غذا زدند

لیلا گووَن سیاستمدار و نماینده جولمرگ حزب دمکراتیک خلق‌ها در دوره گذشته مجلس ترکیه از ٣٣ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می‌برد. همبستگی با اعتصاب لیلا گووَن هر روز در داخل و خارج از کردستان گسترده‌تر می‌شود.

 

فعالان جنبش زنان آزاد-ت.ژ.آ و مادران آشتی در شهر وان از امروز دوشنبه در حامیت از لیلا گووَن دست به اعتصاب غذای سه روزه زدند.

 

آیدیش کارابولاک رییس مشترک ه.د.پ وان، آلای تارهان رییس حزب مناطق دمکراتیک وان، بدیعه اُزگوکچه نماینده ه.د.پ وان، روژبین چتین رییس ـشترک شهرداری آرتمتان، مسئولان نهادهای خانواده زندانیان و بازداشت‌شدگان-توهای‌در و نمایندگان کنگره جامعه دمکراتیک-ک.ج.د بیانیه‌ای را در مورد اعتصاب غذای سه روزه خود منتشر کردند.

 

"تا پذیرش خواسته‌های گووَن ..."

جزای دومان عضو جنبش آزاد زنان بیانیه را قرائت کرد:"برای آشتی و دمکراسی ما حمایت خود را از لیلا گووَن و مطالبات وی اعلام می‌کنیم. خواسته‌های او خواسته‌های ماست. مبارزه گووَن علیه خشونت در قلب و روح ما جای دارد. برای اعلام همبستگی با مقاومت گووَن به سه روز اعتصاب غذا دست زده‌ایم. ما به مقاومت گووَن درود می‌فرستیم، تا زمانی که خواسته‌های گووَن مورد پذیرش واقع نشوند به مبارزه خود ادامه می‌دهیم."