اعلام رسمی آزادی رقا از سوی یگانهای مدافع زن: اراده و عزم آزاد زن رقا را نجات داد

فرماندهی یگانهای مدافع زن "ی.پ.ژ" در نشستی مطبوعات آزادی شهر رقا را اعلام کردند. در بیانیه آمده است:"در پایتخت [خودخوانده] آنان [داعش] ضربات مرگباری را بر تروریستم وارد کردیم. با این مقاومت شرافت را به زنان ایزدی برگرداندیم و دهها دختر و کودکان ایزدی به ا

فرماندهی یگانهای مدافع زن "ی.پ.ژ" در نشستی مطبوعات آزادی شهر رقا را اعلام کردند. در بیانیه آمده است:"در پایتخت [خودخوانده] آنان [داعش] ضربات مرگباری را بر تروریستم وارد کردیم. با این مقاومت شرافت را به زنان ایزدی برگرداندیم و دهها دختر و کودکان ایزدی به اسارت درآمده را نجات دادیم."

 

بیانیه مطبوعاتی آزادی رقا از سوی یگانهای مدافع زن-ی.پ.ژ در میدان النعیم شهر رقا قرائت شد.

 

عرصه میدان النعیم با تصاویر بزرگی از عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد، پرچمهای ی.پ.ژ، ی.پ.گ، ق.س.د، ی.ب.ش و ی.ژ.ش مزین شده بود

 

نسرین عبدالله فرمانده نیروهای ی.پ.ژ قبل از قرائت بیانیه آزادی رقا را به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و شهیدان راه آزادی و تمام خلق‌ها تبریک گفت. فرمانده ی.پ.ژ در ادامه افزود که برای احترام به خلق عرب بیانیه خود را به زبان عربی قرائت می‌کنند.

 

بیانیه ی.پ.ژ از سوی نسرین عبدالله قرائت شد. در بیانیه آمده است:

"رژیم سلطه‌گر مردسالار از هر لحاض زندگی انسانی را تحت کنترل قرار داده و با ایجاد اختلاف و تشدید جنگ به حیات خود ادامه می‌دهد. این رژیم در مراحل بحرانی با توسل به خونریزی درصدد نجات خود است و بیش از همه زنان را قربانی سیاستهای جنگ‌طلبانه خود می‌نماید.

 

زنان معماران اخلاق جامعه‌اند

 

تاریخ آکنده از درد و مصائب زنان با مبارزه و مقاومت سرشته شده است. روز چهارم آوریل ٢٠١٣ با تشکیل یگانهای مدافع زن وارد مرحله‌ای تازه شده است.

 

با این گام تاریخی یگانهای مدافع زن مسئولیت خود برای به ثمررساندن مقاومت زنان را بر دوش گرفت و سرآغازی برای پایان دادن به آلام زنان شد.

 

زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی خود را از سلطه مردسالاری نجات دادند و به نیروی چاره‌یابی مسائل و پایان دادن به بحران‌‌‌ها مبدل شدند.

 

زن منبع زیبایی زندگی و اعتلای اخلاق جامعه است.

تشکیل یگان‌های خودویژه زنان در سوریه پاسخی شایسته به گروههای تروریستی همچون احرار الشام و النصره و داعش بود. این گروههای تروریستی خطری جدی را برای متوجه تمام جامعه بویژه زنان نمودند. پس از شهادت اولین رفیق به نام رفیق وارشین یگانهای زنان به روزنه امید دستیابی به آزادی تمام زنان سوریه مبدل گردید. از این زمان تاکنون زنان سوریه به میدان مبارزه وارد شده و شخصیتی انقلابی را از خود نشان دادند.

 

شکل گرفتن میراث زنان انقلابی در سوریه نتیجه مقاومت رفقای زن است."

 

ی.پ.ژ در ادامه از شهدای قهرمان زن همچون آرین میرکان، شَوین، سوزدار، هبون، سلاوا، زوزان و دهها زن دیگر یاد کرده که مشعل آزادی زنان را افروخته نگاه داشتند.

 

ی.پ.ژ عملیات آزادی رقا را دارای اهمیتی ایدئولوژیک و استراتژیک برای زنان عنوان کرده و از نقش پیشاهنگی زنان سخن به میان آورده است.

 

ی.پ.ژ از تشکیل دو گردان متشکل از زنان عرب حین عملیات آزادسازی رقا و مشارکت گردانی از زنان شنگال در این عملیات خبر داده است.

 

۴۵٠ هزار غیرنظامی نجات یافتند

 

ی.پ.ژ در پایان بیانیه می‌افزاید:"در جریان عملیات آزادسازی رقا نیروهای ما موفق شدند چهارصد و پنجاه هزار غیرنظامی را از چنگال ستمگران نجات داده و آنان را در مناطق امن اسکان دهند.

 

در این عملیات تاریخی ٣٠ رفیق زن به کاروان شهدای راه آزادی ملحق شدند."