ترغیب زنان از سوی دولت تُرک به تن فروشی و مصرف مواد مخدر

صالحه آیدنیز، نماینده‌ی شهر آمد در پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق‌ها: حزب عدالت و توسعه در راستای از میان برداشتن جامعه‌ی کردی در شمال کردستان جنگ بسیار پلیدی را به راه انداخته است

 آیدینز در این راستا اعلام نمود که حزب حاکم عدالت و توسعه سیاست تن فروشی را در شهرها و مناطق تخریب شده به پیش می‌برد. در ترکیه مسئولان این حزب همچون باندهای مافیایی تجارت زنان به انتشار اعلامیه‌های علیه زنان دست می‌زنند که زنان با تهدیدهای امنیتی روبرو نیستند. در ترکیه دادستانی مستقیما به حفاظت این افراد دست زده و زنان را به عنوان هدف نشان می‌دهد. از سوی دیگر حزب عدالت و توسعه در شمال کردستان در راستای از میان برداشتن انسجام اجتماعی، جنگ پلیدی را به پیش می‌برد. یکی از راهکارهایی که حزب حاکم عدالت و توسعه آن را مورد استفاده قرار می‌دهد تن فروشی و مواد مخدر است. حزب عدالت و توسعه از این طریق تلاش دارد تا جامعه را تحت کنترل خود در آورد. یکی از مراکزی که حزب عدالت و توسعه این خط مشی را در پیش گرفته است آمد است.

 

صالحه آیدنیز نماینده‌ی حزب دمکراتیک خلق‌ها از شهر آمَد (دیاربکر) در شمال کردستان با ارزیابی سیاست‌های حزب عدالت و توسعه در ارتباط با زنان اظهار داشت: حزب عدالت و توسعه خصوصا سیاست‌های مبتنی بر گسترش فساد در شهرهای مناطقی که ویران شده‌اند را توسعه می‌بخشد. در مناطق مانند سور، ریزان، پایاس و ینی شهر توسط افراد وابسته به حزب عدالت و توسعه و پلیس، زنان در ازای پول و از سر ناچاری به روابط جنسی ترغیب و وادار می‌شوند.

 

حزب عدالت و توسعه سیاست دشمنی علیه زنان را به پیش می‌برد

آیندیز در این راستا گفت: حزب عدالت و توسعه علیه زنان خط مشی مبتنی بر دشمنی را به پیش می‌برد. در ترکیه زنان همواره آماج چنین سیاست‌هایی بوده‌اند. طی حکومت ۱۶ ساله‌ی حزب عدالت و توسعه، آمارهای خشونت، قتل، فساد علیه زنان و تن فروشی و مصرف مواد مخدر از سوی زنان افزایش چشمگیری یافته است. در این میان نیز حزب عدالت و توسعه مانع از فعالیت‌ نهادها و موسسات زنان گشته و درصدد خاموش کردن صدای زنان برآمده است. دلیل چنین اقدامی نیز بیانیه‌های تهدید سازمان‌های جنایتکار رییس جمهوری، مسئولان حزب عدالت و توسعه و مدیران ادارات سازمان‌های می‌باشند که در تمامی اظهار نظرهایشان دستاوردهای زنان را تخطئه می‌نمایند. برای نمونه اروغان اظهار می‌دارد که چگونه زن و مرد می‌توانند برابر باشند؟ طبق ادعای اردوغان برابری با جوهر زنان در تناقض است و هر زن می‌باید سه فرزند را به دنیا بیاورد. اکنون نیز روسای گزینش دانشگاه‌ها اعلام می‌نمایند که دانشجویان خانم باید بر پوشش اسلامی داشته باشند. و اگر در این میان پوشش زنان بر مبنای ارزش‌های اسلامی نباشد مجازات می‌شوند. حزب عدالت و توسعه و مدیران این حزب تمامی سیاست‌های خود را علیه دستاوردهای زنان به پیش می‌برند.

 

سلیمان سویلو همانند رییس یک سازمان تبهکار سخن می‌گوید

آیدنیز اعلام نمود که حزب عدالت و توسعه با سیاست‌های خود در ارتباط با زنان در تلاش است تا افکار عمومی را متقاعد نماید: به دلیل تهدیدهای حزب عدالت و توسعه روزانه به طور متوسط ۳ تا ۴ زن به قتل رسیده یا با خشونت مواجه می‌شوند. با تخریب شهرها و نواحی کردستان و انتصاب مقامات این امر افزایش پیدا کرده است. در ترکیه سیستمی ایجاد شده است که در تمامی پیام‌های خود در ارتباط با خشونت، زنان را سرزنش می‌نماید. در ترکیه سلیمان سویلو به عنوان وزیر کشور در قامت رییس یک سازمان تبهکار علیه زنان اظهار نظر می‌کند. سویلو تا جایی که مقدور است زنان را تهدید و روسای مشترک [حزب و سازمان‌های ما] را هدف سخنان خود قرار می‌دهد. طی چند روز اخیر سویلو به تهدید نماینده‌ی ما در مجلس پرداخت. سویلو و دیگر مسئولان حزب عدالت و توسعه از طریق این تهدیدها راه را برای قتل زنان هموار می‌کند. این افراد تصور می‌کنند با تکان دادن انگشت و تهدید می‌توانند مملکت را اداره نمایند. ما نیز اعلام می‌کنیم با تکان دادن انگشت، تهدید و قتل هیچ کس در مقابل شما سرخم نخواهد کرد. مملکت نیز بدین گونه اداره نمی‌شود.

 

به زور زنان به رابطه‌ی جنسی وادار می‌شوند

آیدنیز در ادامه سخنان خود در ارتباط با وضع زنان گفت: حزب عدالت و توسعه با سیاست جنسی بدن زن را به ورطه‌ی فساد می‌کشد: حزب عدالت و توسعه در شمال کردستان در راستای از میان برداشتن شیرازه جامعه‌ی کردی، جنگ پلیدی را اداره می‌کند. یکی از شیوه‌هایی را که دولت حزب عدالت و توسعه در شهرهای شمال کردستان مورد استفاده قرار می‌دهد تن‌فروشی و استفاده از مواد مخدر است. از این طریق حزب عدالت و توسعه تلاش دارد تا اجتماع کردی را تضعیف و تحت کنترل خود درآورد. آمد یکی از مناطق است. دولت حزب عدالت و توسعه خصوصا سیاست مبنی بر گسترش فساد در شهرها و مناطق تخریب شده را توسعه می‌بخشد. در مناطق سور، ریزان، پیاس و ینی شهر با هماهنگی طرفداران و پلیس‌های تحت امر خود زنان را در ازای پول به تن فروشی وا میدارند. و در این راستا زنان را به مواد مخدر آلوده می‌نمایند. با تمامی شکایات ساکنان این مناطق مسئولان پلیس نواحی مذکور سکوت کرده و شکواییه‌های شهروندان را مد نظر قرار نمی‌دهند.