تشکیل دو پرونده جدید برای نسرین ستوده و انتقال نرگس محمدی به بیمارستان

پیام درفشان وکیل نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، از تشکیل دو پرونده جدید برای موکلش خبر داد

پیام درفشان وکیل نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، از تشکیل دو پرونده جدید برای موکلش خبر داد. از سوی دیگر خبرها حاکی از انتقال نرگس محمدی فعال حقوق بشر به دلیل وخامت حالش از زندان اوین به بیمارستان است.

 

به گزارش هرانا، پیام درفشان امروز طی سخنانی به آخرین وضعیت پرونده نسرین ستوده اشاره کرد وگفت: موکلش تحت این عنوان که یک حکم غیابی علیه وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده، بازداشت شد.

 

این وکیل دادگستری افزود: طی مراجعه ای که بهزادی دیگر وکیل خانم ستوده به دادسرای اوین داشت، بە او گفتەاند خانم ستودە به خاطر حکم غیابی صادره توسط قاضی پرونده، بازداشت و زندانی شده است. به دنبال این موضوع، آقای بهزادی برای خانم ستوده درخواست واخواهی می کند کە بر اساس آن و طبق قانون دادگاه باید قرار وثیقه صادر و متهم را تا زمان صدور حکم قطعی آزاد کند اما این موضوع از سوی دادگاه انقلاب تهران رد می شود.

 

درفشان همچنین به تشکیل دو پرونده جدید برای نسرین ستوده اشاره کرد و افزود: موکلش به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای اوین احضار و شکایت بازپرس دادسرای کاشان به وی تفهیم و قرار وثیقه ۶۵۰ میلیون تومانی صادر شدە است.

 

وی اضافه کرد: چند روز بعد شعبه دوم دادسرای اوین نیز تحت عنوان عضویت نسرین ستودە در کمپین لگام وی را احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.

 

از سوی دیگر خبرها حاکی از انتقال نرگس محمدی فعال حقوق بشر بە بیمارستان بە دلیل وخامت حالش است.

 

رضا خندان همسر خانم ستوده گفته، این خبر را طی تماسی تلفنی از نسرین ستوده وکیل دادگستری دریافت کردە است.

 

نرگس محمدی ماه گذشته به منظور جراحی کیسه صفرا و درمان دستگاه گوارش به بیمارستان اعزام شد اما بدون هیچ‌گونه اقدام درمانی به زندان بازگردانده شد.

 

نرگس محمدی اردیبهشت ۱۳۹۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و دو سال بعد از سوی دستگاه قضایی بنا بە اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشکیل کمپین لگام به ۱۶ سال زندان محکوم شد. 

 

نرگس محمدی پیشتر گفته بود که در دوران بازجویی به دلیل فشارهای روانی بازجویان و داروهایی که به او داده شده، به بیماری اعصاب و روان و فلج عضلانی مبتلاء شده است.

 

تا به حال چندین سازمان و نهاد فعال حقوق بشر از مسئولان رژیم ایران خواسته‌اند که نرگس محمدی را آزاد و یا شرایط درمان او را فراهم کند.