"حمایت از آسیب‌دیده‌گان زلزله وظیفه میهنی است"

کنگره ملی کردستان- ک.ن.ک روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواهان همکاری با بازماندگان زلزله شد و حمایت از آسیب‌دیدگان را وظیفەای میهنی خوانده است

کنگره ملی کردستان- ک.ن.ک روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواهان همکاری با بازماندگان زلزله شد و حمایت از آسیب‌دیدگان را وظیفەای میهنی خوانده است

 

در بیانیه کنگره ملی کردستان آمده است:"روژهلات کردستان و بویژه شهرهای کرماشان، سرپل ذهاو، ازگله، گوران، یارسان، شاباد، قصرشیرین، سه‌گوشه باوجانی تا جنوب کردستان و شهرک دربندیخان خسارت فراوانی را به دلیل وقوع زلزله به خود دیده است. زیان‌های جانی در روژهلات کردستان بسیار است و تاکنون بیش از ششصد نفر جان خود را از دست داده و بیش از شش‌هزار نفر زخمی شده‌اند."

 

کنگره ملی کردستان در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است: "مسئله اساسی نه وقوع زلزله که از حوادث طبیعی است  بلکه مورد مهم اینکه ساکنان منطقه لازم است خود سرنوشت سیاسی خود را در دست گرفته و آینده خود را معین کنند، سیستم امنیتی خود را شکل دهند و برنامه آبادانی مناطق خود را طرحریزی نمایند زیرا سیستم اقتدارگرای فاسد و مسئولیت‌گریز هیچ اهمیتی به سلامتی، امنیت، بهداشت و زندگی شهروندان [کُرد] نمی‌دهد. به همین دلیل وقوع حادثە‌ای طبیعی در این سطح وسیع تلفات ببار می‌آورد."

 

ک.ن.ک در بخشی دیگر از بیانیه خود مراتب همدردی با خانواده قربانیان زلزله را اعلام نمود و از تمام خلق‌ کردستان خواست تا به هر شیوه ممکن به یاری بازماندگان و آسیب‌دیده‌گان بشتابند.

 

ک.ن.ک در ابطه با روژهلات کردستان گفته است:"روژهلات کردستان در هر زمان و به انحای گوناگون از بخش‌های دیگری کردستان صاحب‌مندی نموده است. جمهوری اسلامی آمار تلفات جانی و زیانهای مادی زلزله در این بخش کردستان را کمتر نشان می‌دهد. هدف رژیم ایران تضعیف حس میهن‌دوستی و همبستگی خلق کردستان است."

 

کنگره ملی کردستان اینگونه بیانیه خود را به پایان می‌رساند:"ک.ن.ک یکبار دیگر خاطرنشان می‌کند که خلق کردستان با مبارزه آزادیخواهانه خود سیستم دمکراتیک و میهنی خود را تأسیس خواهند کرد و خلق کردستان را به اتحاد و حمایت از زلزله‌زده‌گان فرامی‌خواند."