حمله‌ی هوایی به فرمانداری شمذینان؛ دست‌کم سه ارتشی ترک در حملات گریلایی کشته شدند

گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان در مناطق ایغدر و شمزینان واقع در شمال میهن به مواضح دشمن حمله کردند. همچنین پهپادهای بدون سرنشین ه.پ.گ مقرهای ارتش ترک در چَله را بمباران کردند. اعلام شد که در این حملات دست‌کم ٣ تن از نیروهای دشمن کشته شده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در گزارشی از تداوم حمله به اشغالگران خبر داده است.

 

برپایه‌ی این گزارش تک‌تیراندازان گریلا ساعت ١۴ روز ٢٠ مارس/ ٢٨ اسفند یک ارتشی ترک را در پایگاه هرکوف منطقه ایغدر کشته‌اند. در همین روز مواضع دشمن در پایگاه آخوره هدف حمله گریلایی واقع شد و در آن دو ارتشی دشمن از پای درآمده‌اند.

 

ه.پ.گ از حمله هوایی پهپادهای بدون شرنشین خود و بمباران فرمانداری شمزینان، قرارگاه روباروک و پایگاه زیته در ساعت ١٠ روز ٢٠ مارس خبر داده و می‌گوید که اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت بمباران شده‌اند.

 

گریلاهای کردستان همچنین ساعت ۵:۴٠ پنجشنبه (٢١ مارس/١ فروردین ١٣٩٨) مواضع اشغالگران در ارتفاعات کوردینه منطقه چَله را هدف قرار داده‌اند. بنا بر گزارش تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نشده است.

 

بمباران روستاهای جنوب کردستان از سوی دولت ترکیه

ه.پ.گ در ادامه گزارش از تداوم بمباران روستاهای جنوب کردستان توسط ارتش ترک خبر داده است.

 

ساعت ٩:٣٠ تا ١٠:٣٠ روز ٢٠ مارس جنگنده‌های ارتش ترک اطراف روستای انزی در دامنه قندیل، ساعت ١٩:٣٠ عرصه ورخله در آواشین و ساعت ٢٣ هم خانه‌های شهروندان در روستای پربولا در منطقه هفتانین را بمباران کردند.

 

همچنین از ساعت ٩ تا ١٠ عرصه‌های سدا و چمچو در منطقه زاپ و عرصه ورخله در آواشین و از ساعت ١٣ بمدت نیم ساعت روستای ابوبکر در قندیل بمباران شد.

 

ه.پ.گ تأ‌کید می‌کند که در این حملات هیچگونه زیانی به نیروهای گریلا وارد نشده اما خانه‌های ساکنان روستای پربولا ویران شده‌اند. همچنین خودرو، باغ و مزارع روستائیان آسیب دیده است.