دکتر کامران برواری: پ.د.ک و ی.ن.ک در ابتدا درهم خواهند شکست

دکتر کامران برواری استاد دانشگاه دهوک درباره‌ی حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان سخن گفته و به پ.د.ک و ی.ن.ک هشدار داد.

  دکتر کامران برواری استاد دانشگاه دهوک در فوروم علیه داعش که از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک روژاوا برگزار شده است شرکت کرده و حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان و عفرین را ارزیابی کرد. وی اظهار داشت، دولت ترکیه در جایگاه داعش قرار گرفته است.

  برواری اعلام کرد، "برای همه معلوم شده است که داعش توسط دولت ترکیه تشکیل و گسترش یافت. مثال قابل توجه آن اشغال عفرین و همچنین حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان است. کردها در هر مکانی قرار داشته باشند هدف دولت ترکیه هستند. "

  برواری اعلام کرد، دولت ترکیه تهدیدی علیه تمامی کردهاست و افزود، این تهدید از تهدید تبهکاران داعش بزرگ‌تر است. برواری وجود غلامان را دلیل این اشغالگری دانسته و افزود، " در زمان حمله تبهکاران داعش در سال ۲۰۱۴ جنوب کردستان و عراق بمانند امروز تحت تهدید بزرگی قرار نداشتند. می‌توان گفت، در حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان نیرویی از جنوب کردستان نیز جای گرفته است. حملات اشغالگرانه‌ی علیه جنوب کردستان تهدیدی بزرگ علیه تمامی کردها است. می‌خواهند بمانند عفرین  کردها را در جنوب کردستان پاکسازی نمایند. "

  اشغال جنوب کردستان بمانند اشغال کویت از سوی صدام است

  برواری با اشاره به حمایت‌های آشکار پ.د.ک از اشغالگری دولت ترکیه در جنوب کردستان اعلام کرد، " با اشغال جنوب کردستان پ.د.ک متحمل بیشترین زیان خواهد شد. اگر به بخشی از این اشغالگری مبدل شده و خدمتگذار آن‌ها باشند نیز بیشترین زیان به پ.د.ک خواهد رسید. حتی اگر برنامه‌ای داشته باشند نیز بیشترین زیان به آن وارد خواهد آمد. به همین دلیل باید موضعی مشترک علیه این اشغالگری وجود داشته باشد.

  برواری درباره‌ی سفر برهم صالح رئیس جمهوری عراق و نچیروان بارزانی ریاست اقلیم کردستان پس این حملات به آنکارا و همچنین سکوت ایران  اعلام کرد، " قابل قبول نیست که کردها به بخشی از این اشغالگری مبدل گردند. از سوی دیگر اقدامات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و ایران در جنوب کردستان بمانند اشغال کویت از سوی صدام حسین است. احتمال دارد تمامی جهان را درگیر جنگی بزرگ کند."

  خلق کرد قبول نخواهند کرد

  برواری با اشاره به اینکه دستاوردهای خلق جنوب کردستان در نتیجه‌ی مبارزات آزادیخواهی بدست آمده‌اند اعلام کرد، هیچ کس اجازه ندارد منافع خود را به اشغالگران پیشکش نماید. برواری به نیروهای پیشمرگ هشدار داد که به این دام گرفتار نیایند و افزود، " ما نیز پیشمرگ بودیم و سال‌های درازی مبارزه کردیم، تاکنون نیز مبارزاتمان ادامه دارند. هیچکسی برای منافع شخصی و یا خانواده‌ای این مبارزات را انجام نداده است. خلق کرد اقدامات کنونی را قبول نخواهند کرد."

  بایستی نیروهای پیشمرگ در سنگر خلق جای گیرند

  برواری با اشاره به اخبار منتشر شده از رسانه‌های پ.د.ک حاکی از همکاری نیروهای پیشمرگ با نیروهای ترکیه اعلام کرد، " پ.د.ک در تاریخ خود علیه دیگر بخش‌های کردستان، علیه دیگر قدرت و جریانات سیاسی جنوب کردستان خطاهای بزرگی را مرتکب شده است. اکنون نیز علیه خلق شمال و روژاوای کردستان به اشتباهات خود ادامه می‌دهد.این تهدیدی بزرگ است، همچنین جای دادن نیروهای پیشمرگ در این اشتباهات تهدیدی بزرگ‌تر است. به همین دلیل از نیروهای پیشمرگ درخواست می‌کنیم؛ در سنگر خلق، نیروهای گریلا و کردستان قرار بگیرید. اشغالگر هر که باشد مهم نیست، علیه اشغالگران در سنگر خلق جای بگیرید."

  در ابتدا پ.د.ک و ی.ن.ک درهم می‌شکنند

برواری اعلام کرد، " با تضعیف خودمختاری در جنوب کردستان بیشترین زیان به پ.د.ک و ی.ن.ک وارد خواهد شد. در ابتدا پ.د.ک و ی.ن.ک درهم خواهند شکست."

  وی در پایان سخنان خویش اعلام کرد، " در آن زمان در مناطقی که سقوط کرده‌اند مشکل خواهد بود بار دیگر بپاخیزند. هم اکنون هدف دولت ترکیه عرصه‌ی بهدینان است، این عرصه مهد مبارزات آزادیخواهی کرد است. اگر این مناطق به اشغال دربیایند همانند عفرین و شمال کردستان هر روزه خلق جنوب کردستان قتل‌عام خواهند شد."