سه زن روژهلاتی در سه روز خودکشی کرد‌ه‌اند

آمار خودکشی زنان در روژهلات کردستان افزایش یافته است. تنها در فاصله سه روز (٢۴ تا ٢۶ مهر ) سه زن در شهرهای سنه (٢ مورد) و پاوه اقدام به خودکشی کرده‌اند

آمار خودکشی زنان در روژهلات کردستان افزایش یافته است. تنها در فاصله سه روز (٢۴ تا ٢۶ مهر ) سه زن در شهرهای سنه (٢ مورد) و پاوه اقدام به خودکشی کرده‌اند

 

طبق گزارش رسیده به مرکز خبر خبرگزاری فرات، روز ٢٨ مهر ماه زن پاوه‌ای که اقدام به خودسوزی کرده بود به دلیل درصد خودسوزی بالا جان خویش را از دست داده است. هویت این زن فانوس عزیزی (۶٠ ساله)  و ساکن روستای بانَوَره از توابع پاوه اعلام شده است. این زن روز ٢۴ مهر اقدام به خودسوزی کرده و دلیل اقدام به خودسوزی شرایط نامساعد روحی عنوان گردیده است. فانوس عزیزی پس از چهار روز بستری در بیمارستان اما رضا در کرماشان درگذشت. وی دارای سه فرزند بوده است.

 

از دیگر سو روز ٢۶ مهر یک زن جوان پزشک به نام آرزو قبادی (٣۵ ساله) به دلایل نامعلوم با خوردن قرص به زندگی خود پایان داده است.  آرزو قبادی داری یک فرزند دختر سه ساله است.

 

همزمان در این روز یک زن دیگر در پارک آبیدر شهر سنه با حلق‌آویز نمودن خود به زندگی خویش پایان داده است. هویت این زن سونیا عطایی ساکن شهرک پردیس سنه بوده است.

 

فقر، بیکاری، اعتیاد و افسردگی ناشی از سیاست‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رژیم جمهوری اسلامی ایران علیه خلق کُرد از یکسو و ذهنیت مردسالار حاکم بر جامعه از دیگر سو [که جمهوری اسلامی آنرا نهادینه‌تر نموده است] بحرانهای اجتماعی را بیشتر از هر زمانی در میان خلق دامن می‌زنند. نهادهای مردم‌نهاد در انجام وظایف خود برای آگاه سازی جامعه کوتاهی می‌کنند و اینگونه سیر اقدام به خودکشی در میان زنان که آسیب‌پذیرترین بخش جامعه‌اند افزایش می‌یابد.