سکوت پلیس ایران در قبال فاجعه تجاوز به کودک افغان

به دنبال تأئید خبر تجاوز وحشیانه به یک کودک پنج ساله افغانستانی در خمینی شهر اصفهان، هنوز عاملان ربودن او شناسایی نشده و پلیس ایران هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

به دنبال تأئید خبر تجاوز وحشیانه به یک کودک پنج ساله افغانستانی در خمینی شهر اصفهان، هنوز عاملان ربودن او شناسایی نشده و پلیس ایران هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. خانواده این کودک از بردن گوشی‌های همراه به محل بستری او منع شده اند تا مبادا عکس یا فیلمی از حال و روز او منتشر کنند.

با گذشت چهار روز از فاجعه ربودن یک دختر بچه پنج ساله افغان در خمینی‌شهر اصفهان و تجاوز به وی، پلیس ایران هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده. اما رئیس اورژانس ایران این موضوع را تایید کرده است.

 

مادر این کودک گفته که وی صبح چهارشنبه برای خرید نان از منزل بیرون رفته و سپس توسط یک فرد ربوده شده. این فرد پس از تجاوز، جسد بیهوش او را در خرابه‌ای رها کرده و با کمک یک فرد موتورسوار از محل گریخته است.

 

خانواده این کودک گفته‌اند که اگر پلیس به وعده خود مبنی بر پیگیری جدی موضوع عمل نکند جزئیات حادثه را رسانه‌ای خواهند کرد. علت اصرار پلیس ایران بر آشکار نشدن جزئیات مشخص نیست.

 

پلیس حتی مانع از آن شده که خانواده این کودک، در زمان بستری بودنش، گوشی موبایل خود را به داخل بیمارستان ببرند.

 

اخبار تکان‌دهنده ربودن کودکان و تعرض به آنان که روز به روز در حال افزایش است تاکنون منجر به اقدامی موثر و پیشگیرانه از سوی مسئولین نشده است.

 

وقوع اینگونه فجایع عمدتا در محلات فقیرنشین و مهاجر نشین، بیانگر آن است که سطح امنیت به طرز چشمگیری در این مناطق پایین تر از سایر مناطق است.

 

علاوه بر این، فشارهای ناشی از فقر اقتصادی و فرهنگی، خانواده ها را بیش از پیش از مراقبت از فرزندانشان غافل کرده است.