شکنجه‌ی وکیل سرشناس دادگستری برای اعترافات اجباری

با گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت فرهاد محمدی، وکیل دادگستری و دبیر شاخه کردستان حزب وحدت ملی، وی همچنان تحت فشار برای اعترافات اجباری در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنه به سر می‌برد

  به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان فرهاد محمدی وکیل دادگستری و دبیر شاخه حزب وحدت ملی همچنان تحت فشار اطلاعات جمهوری اسلامی برای اعترافات اجباری است.

  شبکه حقوق بشر کردستان با استناد به سخنان یک منبع مطلع در شهر سنه اعلام کرد، فرهاد محمدی از زمان بازداشت در تاریخ ۱۴ دی ماه تا کنون در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و طی این مدت تنها یک ملاقات کوتاه در حضور بازجویان امنیتی با خانواده‌ خود داشته است. این در حالی است که دختر وی به دلیل یک بیماری خاص هفته‌هاست در بیمارستان بستری شده است و بازجویان با اعلام این خبر به فرهاد محمدی، می‌خواهند وی را تحت فشار روانی قرار دهند تا مجبور به همکاری شود.

  منبع مذکور افزوده است: بازجویان به فرهاد محمدی گفته‌اند تا وقتی به اتهامات علیه خود اعتراف نکند، امکان انتقال از سلول انفرادی و ملاقات با خانواده‌اش را پیدا نخواهد کرد. اما وی تا کنون با تاکید بر بی‌گناهی خود در برابر این خواسته بازجویان مقاومت کرده است.

  ۵۹ وکیل دادگستری یک ماه پس از بازداشت وی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی فرهاد محمدی شده بودند. وی از وکلای شناخته شده شهر سنه است.

  لازم به ذكر است كه از ۱۱ دی‌ ماه سال گذشته تا کنون ده‌ها فعال محیط زیست كُرد و اعضاى شاخه کردستان حزب وحدت ملی توسط اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند. تعدادی از بازداشت شدگان طی دو ماه اخیر با تودیع وثیقه‌های سنگین آزاد شدند اما فرهاد محمدی، فرزاد حسینی، پوریا احمدی و حسین کمانگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند. همچنین، طی روزهای گذشته عیسی فیضی و مهدی قبادی با تعیین قرار وثیقه‌های سنگین به زندان هاى سنه و کامیاران منتقل شده‌اند.