بازی رایانه‌ای نژادپرستانه با مضمون کشتن سوخت‌برهای بلوچ

به گزارش هرانا، در استان سیستان و بلوچستان افرادی اقدام به طراحی و فروش بازی رایانه‌ای نموده‌اند که موضوع آن کشتن سوخت برهای بلوچ می‌باشد

  اصول این بازی که در فضای مجازی منتشر شده است کشتن سوخت‌برهای بلوچ می‌باشد.

  در این بازی افرادی که لباس بلوچها را بر تن دارند اقدام به حمل و جابجایی سوخت می‌کنند. فرد بازی کننده نیز در لباس نیروهای انتظامی ظاهر شده و با کشتن هر سوخت بر بلوچ یک امتیاز کسب می‌کند. در این بازی اسامی تعدادی از شهرهای سیستان و بلوچستان آورده شده است که بازی در این شهرها انجام می‌شود.

  دیروز ۲۱ اردیبهشت، موحدی راد داستان عمومی و انقلاب استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، دو تن را در این رابطه دستگیر کرده‌اند.

  وی به واقعیات موجود در استان سیستان و بلوچستان و کشتار روزانه‌‌ی سوخت بران بلوچ توسط نیروهای انتظامی رژیم اشاره‌ای نکرد.

  لازم به ذکر است سالیانه تعداد کثیری از جوانان عمدتا بلوچ که به دلیل بیکاری مجبور به سوخت‌بری می‌شوند توسط نیروهای انتظامی رژیم هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند. عادی شدن کشتار کولبران و قاچاقچی جلوه دادن این کارگران مرزی سبب شده است تا چنین افکار نژادپرستانه و جنایتکارانه در میان گروهی از مردم رواج یابد تا کشتار سوخت بران را کاملا موجه و عادی و حتی مایه‌ی افتخار بدانند.