عملیات گریلایی در خاکورک، سرحد و آمد

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، نیروهای گریلا در آمد، خاکورک و سرحد ضربات مهلکی را بر دشمنان وارد ساخته‌اند. با توجه به اطلاعیه‌ی ه.پ.گ، در نتیجه‌ی این عملیاتها حداقل ۲۴ ارتشی کشته شده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات‌های گریلا در آمد، سرحد و خاکورک اطلاعیه‌ای کتبی منتشر نمود.

در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ آمده است:

" نیروهایمان علیه تحرکات اشغالگرانه‌ی دولت ترک در خاکورک، با مقاومتی تاریخی مبارزه میکنند.

از خاکورک تا سرحد ضربات مهلکی بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد شده واما خواهان پنهان نمودن تلفات خود از افکار عمومی هستند. با وجود اینکه نیروهای اشغالگر تمامی امکانات خود را به کار بسته‌اند اما در برابر نیروهای گریلا محکوم به نابودی هستند.

در خاکورک از ۳ طرف اشغالگران هدف قرار داده شدند: ۴ ارتشی کشته شدند

ارتش اشغالگر ترکیه در خاکورک تحرکاتی اشغالگرانه‌ را آغاز کرده بود. در مقابل نیروهایمان در این عرصه، کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا را آغاز کرده بودند. نیروهایمان در ساعات ظهر روز ۱۱ ژوئن/ ۲۱ خرداد یگان دشمن را تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱۵ از ۳ طرف آنها را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۴ ارتشی کشته شده و یک ارتشی زخمی شد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه به وسیله بالگردهای نظامی و توپخانە و خمپارەانداز منطقه‌ی اطراف را هدف قرار داده و در ساعات عصر همان روز کشته و زخمیان خود را منتقل کرد.

در راه ایدر- بازید کاروان نظامی هدف قرار داده شد: ۲۰ ارتشی کشته شدند

در چهارچوب کارزار سرافرازی انقلابی که در عرصه‌ی سرحد ادامه دارد، نیروهایمان بر سر راه بازید و ایدر یگانی از نیروهای دشمن را تحت کنترل قرار داده و در ساعت ۶:۳۰ روز ۱۱ ژوئن/ ۲۱ خرداد خودرو زرهی و کامیون نظامی که در آن ۳۰ ارتشی قرار داشتند را هدف قرار دادند. کامیون نظامی به کلی منهدم شده و به خودرو زرهی ضربه وارد شد. در نتیجه‌ی این عملیات ۲۰ ارتشی کشته و ۱۵ تن زخمی شدند.

پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و تعداد بسیاری آمبولانس کشته و زخمیان را از منطقه دور ساختند. این عملیات توسط نیروهای ه.پ.گ، یژاستار و جنبش متحد انقلابی خلق‌ها انجام گرفت. نیروهایمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

عملیات و کنترل راه در آمد

ساعت ۱۹:۲۰ روز ۹ ژوئن/۱۹ خرداد نیروهایمان علیه یگان نظامی سد فارقین عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات نیروهایمان اتاقک نیروهای نظامی را هدف قرار دادند. از تعداد کشته و زخمیان این عملیات اطلاعاتی بدست نیامد.

در ساعت ۱۹ تا ساعات شب روز ۱۰ ژوئن /۲۰ خرداد نیروهایمان در میانه راه پاسور، آمد و موش راه را تحت کنترل قرار دادند. در این عملیات نیروهایمان راه را بسته و خلق را درباره‌‌ی برهه‌ی کنونی آگاه ساختند.

حملات هوایی

ساعت ۷ روز ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد هواپیماهای جنگندهی دولت اشغالگر ترکیه ناحیه خنیره واقع در خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهای ما وارد نشد".