لیلا گوون: به پیروزی نزدیک شده‌ایم

نهادها و انجمنهای فراوان زنان برای حمایت از لیلا گوون گردهم آمدند. لیلا گوون نیز طی پیامی به این انجمنها اظهار داشت حتی اگر بدنم مرا به چالش بکشد، ذهنیت و فکرم به من اراده می‌بخشد. ما به پیروزی نزدیک شده‌ایم

زنانی که حول شعار 'با حمایت از لیلا صدای او خواهیم شد' با دست زدن به گردهمایی، به جمع آوری امضا برای ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها دست زدند، این زنان در هتلی در میدان تاکسیم استانبول نشستی خبری برگزار کردند و در ابتدای این نشست خبری پیام لیلا گوون را قرائت کردند.

 

پیام لیلا گوون

زنان ارجمند سلام، در هفته منتهی به ٨ مارس قرار داریم. ٨ مارس، روز مقاومت را بر تمامی زنان و شما تبریک عرض می کنم. براین باورم که هر روز نو، هر ٨ مارسی به مژده روزهای آزاد تبدیل خواهد شد. در  ٨ مارس ما زنان مطالبات اجتماعی را در میادین عمومی بر زبان جاری خواهیم کرد. هر روز به مقاومتی بزرگ دست زده و حقوق زنان را در جامعه مطالبه خواهیم کرد و در این راه هیچگاه تردید نخواهیم داشت. وضعیت صدها رفیق ما در زندانها نیز بدینگونه است. در تمامی طول تاریخ همگام با تقویت دمکراسی و آزادی، برای آنکه زنان توانسته باشند به حقوق خود دست یابند، فعالیتهای فراوانی را با پیشاهنگی خود انجام داده‌اند. مایه افتخار من است که پیشاهنگ چنین فعالیتهایی بوده‌ام. هویتهای متعددی دارم که بسیاری را خود را آگاهانه برگزیده‌ام. در بسیاری از موضوعات من خود تصمیم نگرفته‌ام. تصمیمهای مرتبط به زندگی من در دستان خودم قرار نداشتند. اما من خود تصمیم گرفتم که فمنیست شوم. من خود تصمیم گرفتم که به فعالیت و کنش ورزی دست بزنم. من مستقلا فکر کرده و دست به اعتصاب غذا زدم. در بعد ذهنی خودم را خوب ارزیابی می کنم، حتی اگر بدنم نیز من را به چالش بکشد، ذهنم و تفکرم به من اراده و قوت قلب می‌بخشد. خودم مستقلا تصمیم گرفته‌ام. گردهمایی شما را نیز بسیار ارجمند ارزیابی می‌کنم. مبارزه زنان حایز اهمیت فراوانی است. زنانی که به دیدار من می آیند بیش از پیش به من هیجان و قوت قلب می دهند. از این رو می گویم اگر فقط زنی متحمل خشونت شود، تمامی زندگی متحمل خشونت می گردد. به عزیزان گرانقدری که گردهم آمده اند سلام می کنم، ما به پیروزی بسیار نزدیک شده ایم. رفقا و همراهان گرامی، به همین دلیل خود را برخوردار از خوشبختی می‌بینم. امیدوارم که در ٨ مارس ما با هم باشیم، برای من مایه خوشحالی است که دوست و رفیق شما هستم. شادکام باشید.

 

بعد از قرائت پیام لیلا، بیانیه مشترک ۵٢۵ زن و انجمن زنان از سوی نویسنده ای با نام عایشه گل دوجی اغلو قرائت شد.

 

'لیلا گووَن از حق زندگی [شرافتمدانه و آزاد] صیانت می‌کند"

در این پیام مشترک آمده است: شنیدن و فریاد سر دادن راه را بر زندگی خواهد گشود. حین وقوع زمین‌لرزه صدای "آیا کسی هست" را به یاد داریم. این صدا، صدای تلاش برای رهایی زندگی است. ما امیدواریم که این صدا، صدای زندگی شنیده شود. لیلا گوون اینجاست، در آمد است. برای پاسداری از زندگی شرافتمدانه و آزاد به اعتصاب دست زده است. دیر زمانی است که در ترکیه در صفوف مبارزاتی زنان جای گرفته است. زمانی شهردار بود و در جولمرگ با کسب ٧١درصد آرا به نمایندگی پارلمان رسیده است. لیلا گوون اینجاست، لیلا گوون رهرو راه دشوار مبارزه برای دمکراسی و آزادی است. تنها خواهان صلح است. با تن خود به مبارزه برای صلح دست زده است. نباید بگوییم که ما طنین صدایش را نشنیدیم، او را ندیدیم. لیلا گوون اینجاست. در آمد است. آیا اینهمه مرگ کافی نیست؟ از مرگ خسته نشده‌ایم؟

 

در خاتمه این بیانیه اعلام شده است: ما زنان حافظان زندگی هستیم و از لیلا حمایت خواهیم کرد.