نامه اعتراضی و اعتصاب زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر در محکومیت تجاوز در ایرانشهر

در واکنش به جنایت تجاوز به تعداد زیادی از دختران و زنان ایرانشهر جمعی از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج طی نامه سرگشاده‌ای اعلام کرده‌اند که از روز شنبه (دیروز) به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در واکنش به جنایت تجاوز به تعداد زیادی از دختران و زنان ایرانشهر جمعی از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج طی نامه سرگشاده‌ای اعلام کرده‌اند که از روز شنبه (دیروز) به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر اعلام کرده‌اند که اعتصاب غذای آنان با هدف جلب توجه افکار عمومی و رسیدگی فوری مسئولان نسبت به این فاجعه و مجازات عاملان است.

 

فاجعه تجاوز به دختران ایرانشهر زمانی فاش شد که مولوی محمد طیب امام جمعه این شهر در سخنرانی عید فطر به وقوع ۴١ مورد تعرض به زنان و دختران اشاره کرد. سخنان امام جمعه به خشم عمومی مردم منطقه منجر شد و تظاهرات اعتراضی برای بازداشت و محاکمه عاملان این جنایت برگزار گردید.

 

گرچه برخی مسئولان خواهان کم ‌اهمیت نشان دادن چنین جنایتی هستند اما واکنش‌های اجتماعی و نهادهای مدنی عملکرد مسئولان را به باد انتقاد گرفته و خواهان پیگیری خواسته‌های معترضین ایرانشهری شدند. در ادامه همین روند جمعی از زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر کرج با نگارش نامه‌ای سرگشاده ضمن ابراز همدردی با قربانیان، این اتفاقات را "سیستماتیک" خوانده و اعلام کرده‌اند که از روز ٣ تیرماه بمدت سه روز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

زندانیانی که نامه را امضا کرده‌اند عبارتند از:" رحمت‌الله پاکزاد، جمال قادری، حمزه درویش، داود عبداللهی، حسن رشیدی، قاسم آبسته، ایوب کریمی، عبدالرحمن سنگانی، یاسر شرفی‌پور، تیمور نادری‌زاده، نامق دلدل، فیروز حمیدی، کامبیز عباسی، سیدتوحید قریشی، سید فرزاد حسینی، یاسر شاهوزهی، عابد جهاندیده، فرزاد شاه‌نظری، احمد رودینی، صلاح محمدی اقدم، برزان نصرالله زاده، فرشید ناصری، یاسین عباس جوبی، امید حسن پورپلی، حسام‌ بادروج، سلیمان پیروتی"

 

در بخشی از این نامه به نقل از هرانا آمده است:"به تعبیری زن بنیان و تشکیل دهنده کل جامعه است اما متاسفانه امروزه در ایران به شیوه‌های مختلف و‌ گوناگون که اکثرا سیسماتیک‌ و هدفمند است شخصیت و کرامت و متانت و وقار زن مورد هدف قرار گرفته؛ از اسید پاشی به صورت زنان و ناقص کردن آن‌ها گرفته تا تجاوز به عنف و جریحه‌دار کردن روح و روان و شخصیت و کرامت آن‌ها ... خبر دلخراش تجاوز به دختران و زنان در ایرانشهر قلب همه ما را جریحه‌دار و متالم ساخت و سختی و ناراحتی و اندوهمان در زندان و اسارت را مضاعف و چند برابر کرد."

 

زندانیان از علمای اهل سنت خواسته‌اند که "موضعگیری شجاعانه، مؤمنانه و خداپسندانه‌ای و در سطح بالای اخلاقی و انسانی" را اتخاذ کرده و سکوت نکنند.