نامه ۶۰ نماینده پارلمان اروپا به حسن روحانی: نسرین ستوده را بدون قید و شرط آزاد کنید

نمایندگان پارلمان اروپا دستگاه قضایی ایران را متهم کرده‌اند که به فعالیت‌های مشروع حقوق بشری "جنبه مجرمانه" می‌دهد

نمایندگان پارلمان اروپا دستگاه قضایی ایران را متهم کرده‌اند که به فعالیت‌های مشروع حقوق بشری "جنبه مجرمانه" می‌دهد

 

روز چهارشنبه ٢٢ آگوست/ ۳۱ مرداد شصت نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با ابراز نگرانی عمیق از ادامه بازداشت نسرین ستوده خواستار آزادی بدون ‌قیدوشرط او شدند.

 

نمایندگان پارلمان اروپا از رییس جمهوری حکومت ایران خواستند تا از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بخواهد تا به روند دادرسی احترام گذاشته و اطلاعات مربوط به اتهاماتی که نسرین ستوده با آنها روبرو است را اعلام کند.

 

در این نامه با اشاره به بازداشت دو ماه پیش نسرین ستوده و تشکیل پرونده‌های جدید علیه وی به اتهام "جاسوسی"، این مسئله را نگران‌کننده خوانده و دستگاه قضایی را متهم کرده‌اند که به فعالیت‌های مشروع حقوق بشری "جنبه مجرمانه" می‌بخشد.

 

نمایندگان یاد شده همچنین خواستار استفاده رئیس‌جمهوری ایران از اختیارات خود برای آزادی بی‌قیدوشرط این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری شده‌اند.

 

آنها تاکید کرده‌اند که حمایت‌شان از نسرین ستوده به عنوان برنده جایزه ساخاروف و وکیلی شجاع و مورد احترام که الهام‌بخش بسیاری در ایران و جهان است، ادامه خواهد یافت.

 

نسرین ستوده، وکیل و حقوق‌دان، ۲۳ خرداد ماه بازداشت شد و به گفته رضا خندان، همسرش، هم‌چنان در «بازداشت موقت» به سر می‌برد.

 

این در حالی است که نسرین ستوده روز گذشته طی نامه‌ای از زندان اوین گفته است از حضور و دفاع در برابر دادسرا و بازپرس این بخش خودداری خواهد کرد.