نجات زنان ایزدی!

​​​​​​​وقتی مبارزان ق.س.د و ی.پ.ژ را دیدند من آنجا بودم، در چشم‌های آنان اشک حلقه زد، تو گویی از خوشحالی می‌خواستند بال در آورند و همچون پرندگان به پرواز درآیند، به سوی میهن‌شان، سرزمینشان، دیار درویش و عدوله پر بگشایند

خاورمیانه اولین مهد زندگی بشریت بوده است. سرزمین کردستان از زیباترین و مقدسترین سرزمین‌های خاورمیانه است. این خاک، با این سرمایه‌های معنوی و مادی به مهد بشریت مبدل گردید. به دلیل منابع غنی و زیبایش، همیشه آماج حملات اشغالگران بوده است. سوم آگوست ٢٠١۴ تبهکاران داعش حمله‌ای وحشیانه را به خلق ایزدی شنگال صورت دادند. بدون توجه به زنان و کودکان و سالمندان، همه آنچه را در منطقه دیدند یا کشتند و یا با خود بردند. خلق ایزدی ما در شنگال هدف حمله‌ای قرار گرفت که نه زخم‌های آن کهنه می‌شوند و نه تاریخ بشریت توان فراموشی آن را در خود خواهد دید. تا امروز هم روزانه دهها زن، کودک، دختر و سالمند ایزدی ناپدید شده نجات داده می‌شوند.

 

 همچنان که می‌دانیم مدت مدیدی است که نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د و بویژه مبارزان ی.پ.ژ با فدا کردن جان خود آخرین مرحله تندباد جزیر را آغاز نموده‌اند و روزانه دهها غیرنظامی را از مناطق تحت اشغال تبهکاران داعش نجات می‌دهند.

 

به محل کریدور نجات غیرنظامیان رفتیم که از سوی نیروهای ق.س.د ایجاد شده است، امروز در این لحظه شاهد دقایقی طلایی هستیم که برای همیشه در روح و روان انسان باقی می‌مانند.

 

در میان کسانی که نجات داده شدند دختران و زنان جوان ایزدی شنگال هم دیده می‌شوند. با دیدن مبارزان ق.س.د و ی.پ.ژ، تو گویی کم مانده که بال بگشایند و همچون پرندگان به پرواز درآیند، به سوی میهن‌شان، سرزمینشان، دیار درویش و عدوله پر بگشایند. به سرزمین مقدس و شنگال زیبا.

 

ذوق و شعفی را که در صورتشان موج می‌زد نمی‌توان توصیف کرد. گویی همچون کودکی خردسال پس از سالها دوری و حسرتی طولانی، یکبار دیگر مادرشان را به چشم می‌بینند، بازگشت آنان به میهن چنان هیجانی به آنان بخشیده که قلم از بیان آن ناتوان می‌ماند. در هر جمله‌ای که بر زبان می‌آورند این عبارت را می‌توان شنید،"خیلی خوشحالیم که مبارزان آزادی نجاتمان دادند. قدردان آنان هستیم که از چنگ اشغالگران و تبهکاران رهایمان کردند. تا زنده باشیم جوانمردی مبارزان ق.س.د و ی.پ.ژ را فراموش نخواهیم کرد."

 

مبارزان هم خوشحال و شادمان از اینکه می‌توانند زنان و دختران ایزدی را به میهن‌شان در شنگال زیبا برگردانند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. مبارزان به مادران ایزدی قول دادند تا زمانی که یک زن، دختر، کودک و سالمند ایزدی در اسارت تبهکاران باشد برای رهایی آنان کوشش کنند."