پایان ١۴مین دوره آکادمی زنان سوریه در رقه

آکادمی زنان سوریه روز گذشته در مراسمی ١۴مین دوره آموزشی خود را به پایان رساند. این دوره با عنوان دوره شهید الیف بوتان بر پا شد و زنان با فلسفه آزادی و دمکراسی آشنا شدند

٢۵ زن سوری در ١۴مین دوره آموزشی آکادمی زنان سوریه شرکت کردند. این دوره ٢١ روز ادامه داشت. زنان شرکت کننده در این دوره از نهادهای جامعه مدنی، مجالس منطقه‌ای زنان در استان‌های دیرالزور و رقه حضور بهم رساندند و در کلاس‌های مربوط به تاریخ زن، اهمیت آموزش، ملت دمکراتیک و دمکراسی رادیکال آموزش دیدند.

نجاة امین از زنان شرکت کننده در این دوره اعلام کرد:"سیستم و جامعه آگاهانه زنان را فعالیت‌های فکری و سیاسی محروم کرده است، به همین سبب وقتی یک زن به موجودیت خود پی می‌برد با نقاط ضعف آشنا می‌شود و با آموزش کاستی‌هایش را پشت‌سر می‌گذارد."

یکی دیگر از زنان شرکت کننده در این دوره اعلام کرد که با حضور زنان در آکادمی‌، پرده‌های سیاهی که ذهنیت مردسالار بر جامعه کشیده است کنار زده می‌شود.

رابعه قواص از شرکت کنندگان دیگر خاطرنشان کرد که زنان با شرکت در آکادمی با فرهنگ، زندگی و زبان خود بیشتر آشنا می‌شوند و این مهم روند پروژه‌های مشترک زنان را تسهیل می‌کند.

ماریا فلاح یکی دیگر زنان شرکت کننده در ١۴مین دوره آکادمی زنان گفت که تاریخ موجود نقش زنان را عمدا نادیده می‌گیرد اما دیگر نخواهند توانست قهرمانی‌های زنان را انکار کنند، زنان با سمبل پیروزی و مبارزه به میدان آمده‌اند و انقلاب خلق‌های شمال و سوریه نشان داد که زنان می‌توانند رهبری مبارزات آزادیخواهانه زنان را بر عهده گیرند.

شایان ذکر است که آکادمی زنان سوریه روز ١٨ آوریل ٢٠١٩ آغاز به کار کرد و تاکنون ٣۵٠ زن از طیف‌های گوناگون خلق‌های شمال و شرق سوریه در دوره‌های آموزشی آن شرکت کرده‌اند.