کاراسو؛ احزاب جنوب کردستان به همکاری جاسوسی با دولت ترک علیه کردها پایان دهند- بخش دوم و پایانی

"لازم است افکار عمومی کردها و خلقمان در جنوب کردستان بدانند گریلاهای کردستان به واسطه فعالیت‌های جاسوسی که به دولت ترک داده می‌شود به شهادت می‌رسند. به ویژه در بهدینان چنین عمل می‌شود.

  مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک با شرکت در برنامه اولکدن در تلویزیون مدیا خبر، به پرسشهای قادر اردوغان پاسخ داد.

  مصطفی کاراسو در بخش نخست این گفتوگو به ارزیابی روزه مرگ و اعتصاب غذای گسترده کردها  پرداخت. بخش دوم و پایانی به همکاری استخباراتی احزاب جنوب کردستان با دولت فاشیست ترک و نقش آنان در شهادت گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان می‌پردازد.

  مصطفی کاراسو در مورد تحرکات ارتش ترک در جنوب کردستان و حمایت برخی از احزاب از اقدامات تجاوزکارانه دولت ترک در این بخش از میهن گفت: "مسئله‌ای جدی است، مسئولین جنوب کردستان آشکارا از حملات دولت ترک علیه نیروهای گریلا در مناطق حفاظتی مدیا حمایت می‌کنند، پیش از این به عملیات مشترک علیه نیروهای جنبش آزادیخواهی کردستان دست زده بودند. با اینکه مسعود بارزانی چند روز پیش گفته بود جنگ برادرکشی دیگری روی نخواهد داد، همچنین ۴-۵ سال پیش گفتگوهایی در مورد اتحاد ملی آغاز شد. در این مورد موازینی تعیین شدند. اگر چه کنگره ملی کرد برگزار نشد اما مبانی اولیه‌ مورد قبول واقع شدند.

 

  یکی از مبانی این بود که کردها با همدیگر دشمنی نخواهند ورزید، دیگر اینکه کردها با دشمنان روابط مستحکمی برقرار نخواهند کرد، [و اینکه] ایجاد رابطه با برخی دولت‌ها نباید متکی بر دشمنی با جنبش‌های خلق کرد و یا بخش‌های دیگر کردستان باشد."

گریلاهای کردستان به واسطه فعالیت‌های جاسوسی که به دولت ترک داده می‌شود به شهادت می‌رسند. به ویژه در بهدینان چنین عمل می‌شود.

  کاراسو خاطرنشان کرد، ما شاهدیم که در منطقه بهدینان برای حملات هوایی دولت ترک جاسوسی صورت می‌گیرد. وی افزود:"علنا شاهدیم که برای تعیین اماکنی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده می‌شوند اقدام به جمع‌اوری اطلاعات می‌شود. جزئیات کاملی در دست داریم. حقیقتا وضعیت تأسفباری است. مستقیما به جنگ ما نمی‌آیند اما با فعالیت‌های جاسوسی خود در شهادت دهها صدها رفیق ما دست دارند. اطلاعات را به میت می‌دهند، برای دولت ترک جاسوسی می‌کنند."

  کاراسو هشدار داد، چنین رفتاری پذیرفته نمی‌شود و افزود:"لازم است افکار عمومی کردها و خلقمان در جنوب کردستان بدانند گریلاهای کردستان به واسطه فعالیت‌های جاسوسی که به دولت ترک داده می‌شود به شهادت می‌رسند. به ویژه در بهدینان چنین عمل می‌شود. اکنون اتحادیه میهنی کردستان را هم تحت فشار قرار داده‌اند که به آنان ملحق شود. می‌خواهند ی.ن.ک را شریک [خیانت] خود کنند. محال است چنین چیزی را قبول کنیم. نیازی به گفتن ما نیست، آنان خود باید به این راه نروند، باید تسلیم فشارهای دولت ترک نشوند."

  کاراسو تأکید کرد:"این مسئله‌ای جدی است. می‌خواهم افکار عمومی کردها و خلقمان در جنوب کردستان در جریان باشند. اطلاعات جاسوسی در قتل رفقای گریلا نقش ویژه‌ای دارند. ضروریست فورا به این وضعیت پایان داده شود، خلقمان باید به این وضعیت اعتراض کنند."