ی.پ.ژ؛ آزادی رقا به همبستگی زنان کُرد و عرب منجر شد

​​​​​​​فرماندهی کل ی.پ.ژ به مناسبت اولین سالروز آزادی رقا بیانیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید:"این دستاورد به اتحاد مابین زنان کُرد و عرب انجامید"

فرماندهی کل ی.پ.ژ به مناسبت اولین سالروز آزادی رقا بیانیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید:"این دستاورد به اتحاد مابین زنان کُرد و عرب انجامید"

 

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان-ی.پ.ژ به مناسبت سالروز آزادی رقا بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده است

 

ی.پ.ژ در آغاز بیانیه خود سالروز آزادی رقا به پیشاهنگی زنان را به مبارزان زن، زنان سرتاسر جهان، تمام خلق‌های شمال سوریه، مبارزان خاورمیانه و بشریت تبریک گفته است.

 

ی.پ.ژ در ادامه با یادآوری آزادی رقا از چنگال داعش در ١٧ اکتبر و اعلام رسمی آن در ١٩ اکتبر ٢٠١٧، به جایگاه این شهر همچون پایتخت تبهکاران داعشی و قفس زنان به اسارت گرفته شده می‌پردازد.

 

ی.پ.ژ با اشاره به وحشی‌گری داعش در به گروگان گرفتن زنان و کشتن زنان ایزدی تصریح کرده است که شکست داعش و آزادی رقا همزمان شکست ذهنیت مردسالاری بوده است.

 

ی.پ.ژ می‌افزاید:"مبارزان ما با قهرمانی در برابر تبهکاران داعش ایستادگی کرده و دستاورهای بزرگی را به ارمغان آوردند. در نتیجه قهرمانی‌های مبارزانمان در رقا، اکنون کارزار تندباد جزیر که به عنوان نبرد علیه ترور نامگذاری شده است در جریان است. در این راستا به تمام رفقای خود که در نبرد دیرالزور مشارکت نموده‌اند درودی انقلابی می‌فرستیم."

 

فرماندهی یگان‌های مدافع زنان در پایان بیانیه خود گفته است:"یکبار دیگر آزادی رقا را به آحاد خلق‌های شمال سوریه و بشریت تبریک گفته و از شهدای این مرحله هلین جودی، آرین قامشلو و هاوره برفین یاد می‌کنیم و پیمان وفاداری به آرمان‌های آنان را تجدید می‌نماییم."