ی.پ.ژ نتایج دومین کنفرانس خود را اعلام کرد

یگانهای مدافع زنان نتایج دومین کنفرانس خود را اعلام نمود. تصمیمات اتخاذ شده در بیانیه پایانی این نشست اعلام شد.

  یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ طی روزهای اول و دوم ژوئن با شعار 'با روح لیلا و با خشم اوستاها، خود را دوباره بازسازی خواهیم کرد، اشغالگری را در هم خواهیم شکست' دومین کنفرانس خود را با مشارکت ۲۰۰ نماینده برگزار کرد.

نتایج دومین نشست یگانهای مدافع زنان بدینگونه است:

 "ما کنفرانس دوم خودمان را طی روزهای اول و دوم ژوئن/ ١١ و ١٢ خرداد با شعار «با روح لیلا و با خشم اوستاها، خود را دوباره بازسازی خواهیم کرد، اشغالگری را در هم خواهیم شکست» برگزار کردیم. این کنفرانس را در درجه‌‌‌ی نخست به شهدایمان، شهید بریوان، ژیندا، هبون، انتریا، داستان، شهدای قره‌‌‌چوخ و صدها نفر از رفقایمان که از هر چهار بخش کردستان، خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به این مبارزه پیوسته و به شهادت رسیدند، به خلقهای شمال-شرق سوریه و به تمامی زنان تبریک می‌‌‌گوییم. ما به خاطر عزم نستوه، عشق و نیرویی که از این کنفرانس گرفته‌‌‌ایم، از هم اکنون به بعد مبارزه خود را پرقدرت‌تر به پیش خواهیم برد.

مرحله‌‌‌ی جدید مبارزه وظایف و مسئولیتهای جدیدی را بر ما تحمیل نموده است
  بعد از
۷ سال پر از جنگ، مقاومت و مبارزه‌‌‌ای که ما یگانهای مدافع زنان همگام با خلق خود به پیش بردیم، امروز وارد مرحله‌‌‌ جدیدی از مبارزه شده‌‌‌ایم که وظایف و مسئولیتهای جدیدی را بر ما تحمیل می‌‌‌نماید. ما با وقوف به وظایف جدیدمان در مرحله نوین، طی روزهای اول و دوم ژوئن با مشارکت ۲۰۰ نماینده کنفرانس دوم خودمان را برگزار کردیم. برگزاری کنفرانس در این ماه بدون شک برای زنان خاورمیانه و زنان کرد واجد معنایی تاریخی و اشاره به پیشبرد مبارزه است. اصلی‌‌‌ترین مواد این کنفرانس که در نشست ما مورد بحث و بررسی قرار گرفتند، وضعیت سیاسی-نظامی، پراکتیک ۷ سال نبرد، پروسه‌‌‌ی بازتاسیس و اساسنامه‌ی واحدهای مدافع زنان است. همچنین در ارتباط با شهدا، آموزش و برنامه‌ریزی ۲ ساله نیز تصمیماتی اتخاذ شدند.

یگانهای مدافع زنان نقش بازتاسیس جامعه آزاد، دمکراتیک و برابر را بر عهده ما گذارده است
  یگانهای مدافع زنان علیه تبهکاران داعشی که برای تمامی بشریت و زنان به طوفانی سهمگین و پر از ستم و قتل بدل شده بودند، با روحی میهن‌دوستانه، با اتخاذ موضعی فداکارانه و پر از جسارت در مقابل این وحشیت ایستادگی کردند و به نبرد پرداختند. مبارزه را به پیش بردند و هزینه‌‌‌های سنگینی را در راستای دفاع از خلقها، میهن و زنان نیز متحمل شدند. در مقابل تمامی شرایط دشوار و جنگی، یگانهای مدافع زنان همگام و همراه با یگانهای مدافع خلق و نیروهای سوریه دمکراتیک، یک قدم عفب ننشتند. برعکس، به نیروهای پیشاهنگی تبدیل شدند، روحیه و دستاوردهای بزرگی را خلق کردند. ما به عنوان یگانهای مدافع زنان، همانگونه که در رهایی از دستان داعش و از میان برداشتن داعش، نقش پیشاهنگی را ایفا کردیم، در این کنفرانس نیز تصمیم گرفته شد که یگانهای مدافع زنان مجددا نقش پیشاهنگی  بازتاسیس جامعه آزاد، دمکراتیک و برابر را بر دوش بگیرند.

  در کنفرانس ما ارزیابی‌‌‌های فشرده‌‌‌ای در ارتباط با پراکتیک جنگ ۷ ساله‌‌‌ای که ی.پ.ژ به گونه‌‌‌ای فعالانه در آن جای گرفته بود، انجام دادیم. نیز یاد و خاطره‌‌‌ی ارزشهای بزرگمان، شهدای انقلابمان را که با رنجی بزرگ و بی نظیر در وجب به وجب سنگرها جای گرفته بودند و به شهادت رسیده بودند گرامی داشته شد. پیمان تداوم مبارزه در راه آنان، بار دیگر تجدید شده است. در این کنفرانس ارزیابی‌‌‌ها و تصمیمات مهمی در ارتباط با شهدا اتخاذ شده است. در این کنفرانس بر این نکته تاکید شده است که حفاظت از مسیر شهدا و زندگی در این مسیر ما را به سوی پیروزی با ثبات خواهد برد.

مبارزه یگانهای مدافع زنان اتحاد روحی زنان را ایجاد کرد
  تمامی جهان شاهد مبارزه و نبردهای یگانهای مدافع زنان علیه تبهکاران داعش بوده است. این مبارزه بزرگ برای تمامی زنان به منبع الهامی بدل شده است. از نخستین روز تا به امروز، در تمامی نقاط جهان، از ایوانا گرفته تا هلین
ها زنان به صفوف یگانهای مدافع زنان پیوسته‌‌‌اند. این مبارزه اتحاد روحی زنان را ایجاد کرده و به هدف مشترک تمامی زنان جهان بدل شده است. ایجاد و تاسیس یگانهای مدافع زنان، به چشمه جوشان ایمان و عشقی بدل شده است که می‌‌‌تواند خود را حفظ کرده و انتقام تمامی زنانی را که به دست داعش به قتل رسیده‌‌‌اند بگیرد. حضور زنان در این نبرد، در تمامی جهان به الگویی بدیل گردید که همراه با خود بسیاری از قالبهای سنتی و ارتجاعی را درباره زنان درهم شکست. راه را بر بحث و گفتوگوهای نوینی در باب مبارزات زنان باز گرد. این امر به نشانه‌‌‌ای بدل شد که یگانهای مدافع زنان نه فقط به نبرد علیه داعش برخاست، بلکه همزمان به نبرد با ذهنیت و عقلانیت ۵ هزار ساله نیز برخاست. این نبرد  شان و جایگاه زنان را از طریقی دیگر بازگشایی کرده و ارزشهای جدیدی را بهمراه آورد.

ما خود را مسئول حفاظت از تمامی زنان، خلقها و کودکان می‌‌‌دانیم
  برای حفاظت از ارزشها، ما در کنفرانسمان بار دیگر به نقش دفاع ذاتی اشاره کرده و عزم نستوهمان را در این باره مورد ارزیابی قرار دادیم. برای ما حفاظت از زنان، از آشامیدن و خوردن نیز مهم‌تر است. ما یگانهای مدافع زنان در مقابل حفاظت از تمامی زنان، خلق‌ها و کودکان خود را مسئول می‌دانیم. در سوریه، خاورمیانه و جهان در ارتباط با زنان، کودکان و ملتهایی که در مواجهه با خطر قرار گرفته‌‌‌اند خود را مسئول می‌دانیم.

رزمندگان حرفه‌‌‌ایی
  یگانهای مدافع زنان، به منظور تقویت تخصص خود در امور نظامی، به منظور رساندن خود به ارزشهای یک رزمنده‌‌‌ی حقیقی، به طور صحیح زندگی کرده، به طور صحیح به نبرد پرداخته و خود را محافظت می‌‌‌نماید، شخصیت خود را در دو حوزه‌‌‌ی نظامی و فکری مجددا بازتاسیس نموده و این امر لازم است. بر مبنای چنین درکی، باز تاسیس خود  و دست یابی به شخصیتی حرفه‌‌‌ای را بر مبنای نبردهای این عصر برای خود امری لازم می‌دانیم. براین اساس ما به عنوان یگانهای مدافع زنان، بازتاسیس خود را به عنوان وظیفه‌‌‌ نخستین خود ارزیابی کرده و بر مبنای این تصمیم مهم  اقدامات لازم انجام خواهند شد. در این کنفرانس ما بار دیگر مشاهده کردیم که وظایف و مسئولیتهای تاریخی و خصوصا حفاظت از ارزشهای اجتماعی بر دوش ما قرار گرفته است. به منظور حفاظت این ارزشها، ایجاد ملت دمکراتیک و حفاظت از آن، ما بار دیگر با تصمیم راسخ و عزم نستوهمان در راه تحقق آن پیمان تازه کردیم. در نتیجه، ما به مناسبت عید فطر، این عید را به تمامی جامعه اسلام دمکراتیک و زنان تبریک گفته و امیدواریم که این عید به وسیله‌ای برای حیاتی با ثبات، صلح تمامی خلق‌ها تبدیل شود."