شعار تظاهرات دهها هزار نفری در تهران: "رفراندوم، رفراندوم، این است شعار مردم" [تکمیلی]

با وجود ادعاهای پاسدار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر پایان تظاهرات سرتاسری گزارشها از تهران حاکی از حضور دهها هزار نفر از شهروندان در مرکز شهر است.

با وجود ادعاهای پاسدار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر پایان تظاهرات سرتاسری گزارشها از تهران حاکی از حضور دهها هزار نفر از شهروندان در مرکز شهر است. شهروندان خشمگین در تهران شعارهایی با مضمون "مرگ بر خامنه‌ای" و "رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم" سردادند

 

مسئولان رژیم در گفت‌وگو و اظهارات خود مکررا بر پایان تظاهرات در هفته اول تأکید نمودند. تصاویر امشب از تهران حاکی از حضور دهها هزار نفر از شهروندان و راهپیمایی گسترده در مرکز ایران بود.

 

هزاران نفر از ساکنان پایتخت در خیابان ولی‌عصر گردهم آمدند و در خیابان ستارخان هم شهروندان شعارهایی را علیه علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران سردادند و خواهان برگزاری رفراندوم در ایران شدند.

 

از سوی دیگر در شهرهای اورمیه، اهواز و زنجان تظاهرات مردم ادامه داشت. گزارشها از اختلال در خطوط اینترنت حکایت دارد.

 

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران روز گذشته در سخنانی ضمن اعلام وابستگی اعتراضات به عوامل خارجی و "فتنه" نامیدن آنها مدعی شده بود که این اعتراضها بیش از یک هفته ادامه نخواهند یافت و بزودی به کنترل درخواهند آمد.

 

هواداران رژیم ایران و بسیجی‌ها روز گذشته در تظاهرات نمایشی به خیابان آمده و با هدف عرض اندام در مقابل معترضان به فساد و ارتجاع شعارهایی در حمایت از رژیم سردادند. از سوی دیگر اعلام شد که رژیم جو امنیتی شدیدی را در تمام شهرهایی که تظاهرات اعتراضی در آنها برگزار گردیده حکمفرما نموده است.